Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een marmot als huisdier hebben?

Ik las laatst een boek over een klein meisje dat twee marmotten als huisdier had. Dus ik vroeg me af of dat mogelijk is, en of en misschien een site is met meer informatie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
24.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Marmotten zijn wilde dieren, de Alpenmarmot en de Bosmarmot houden een winterslaap, de laatstgenoemde kan agressief zijn en leeft solitair, per twee houden gaat dus niet. De marmot (Marmota marmota) bewoont de bergstreken van Alpen, Karpaten en bergen in Azië. Leeft op rotsachtig hellingen. Graaft 1,5 -3 meter diepe en tot 10 meter lange holen met meerdere uitgangen. Voor de winter graaft ze een winterleger, waarvan ze de ingang dicht maakt. Ze slaapt van eind september tot april. Marmotten zijn in meerdere departementen van Frankrijk beschermd.
Gezien het bovenvermelde, moet ik je dus teleurstellen: marmotten als huisdier gaat niet, het zijn wilde dieren die thuis horen in de wilde natuur, enkel daar zullen ze echt gelukkig zijn...

Toegevoegd na 2 minuten:
Bron: De grote Rebo natuurgids.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding