Ik ben nu bezig met het ontwerpen van een soort klem zodat aquariumplanten niet gaan drijven tips?

Ik ben dus aan het ontwerpen van een soort klem heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan majen ik dacht zelf aan een klem met gaten waar de wortels doorheen haan en een gad waar de plant in moet ook dacht ik aan een soort zakje voir de stenen zodat het zwaar wordt en de planten niet gaan drijven

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
bamibal
5 jaar geleden
Zorg dat je gewoon genoeg bodemsubstraat hebt. Je kunt de plantjes dan in de bodem steken. Dat is het beste voor de planten en de vissen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ach bedankt maar hoe zou u dat doen 'dit moet voor een opdracht op school'
Groetjes bart

Antwoorden (2)

Als je waterplantjes bij de dierenwinkel koopt zit er vaak standaard een plastic bakje omheen met in de onderkant een stukje lood of steen. soms zit het bakje er niet eens omheen maar zit er een loodje aan de wortels gemaakt. Je hoeft dus zelf niks te maken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat ik altijd deed was een paar kleine tye-wraps losjes om wat van de stevigste wortels binden en dan goed ingraven in je bodembedekker en als ze dan nog niet onder wilde blijven legde ik nog een paar kiezelstenen op de bodem aan de basis van de plant, na een tijdje (afhankelijk van hoe snel de plant groeit) zullen de wortels verder door je bodem gegroeid zijn en dan blijft je plant mooi staan