Hond heeft erge jeuk aan tepels. Wat kan dit zijn?

Mijn hond, een labrador van 5, lijkt sinds gisteren ontzettende jeuk te hebben aan zijn tepels. Hij blijft krabben. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Het is trouwens een mannetje en hij heeft geen vlooien (al nagekeken). Wel heeft hij 2 weken geleden last van zijn anaalklieren gehad en deze zijn ook uitgedrukt (extra info. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Denk even na waar je gisteren met de hond hebt gelopen. Het kan zijn dat hij door een veld heeft gelopen dat net gemaaid is door de gemeente. Bij afgemaaid onkruid en gras wil het nog wel eens zo zijn dat sappen van dat onkruid de buikhuid irriteren. Ik heb zelfs wel eens een hondenbuik met blaren gehad toen de gemeente de grote berenklauw had afgemaaid.

Hier in de gemeente zijn ze nu bezig alles winterklaar te maken en dus alle velden "een kopje kleiner". Misschien is dat bij jullie ook het geval. Smeer de buik eventueel in met Calendula crème/lotion. Dat geneest en verkoelt.
Ivana