Wat is dit en wat kan ik er tegen doen?

ik dacht dat het witte stip was, maar ik heb er medicijnen voor in gedaan, maar het word alleen maar groter.
het ziet er als een katoen bolletje uit, en het is de afgelopen dagen met ene rap tempo groter geworden.
het zit op haar hoofd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso ziet het water er erg groen en ongezond uit. om mee te beginnen zou ik daar wat aan doen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet hoor, maar daar zit ze in de medicijnen

Het beste antwoord

Witte stip is een klein parasietje dat in de huid van een vis leeft. ( altijd!)
Zijn de omstandigheden voor de vis erg slecht, dan gaan de parasieten zich vermenigvuldigen en zie je talrijke kleine witte stipjes.

Op de foto is duidelijk een vorm van schimmel te zien, die zien er uit als plukjes watten.
De oorzaak is vaak een zeer slechte waterkwaliteit.
ga direct een derde van het water vervangen door leiding water van de zelfde temperatuur, en na een week nogmaals.
Mogelijk is ook je filter te vuil of te klein.

Gooi na het verversen er een waterverbeteraar er in, die je normaal ook gebruikt als je veel water hebt ververst.
Dat neutraliseert enigzins het giftige medicijn dat je er al hebt ingegooid.