Hoe kan je vissen kunstjes leren?

Zoals je dat bij dolfijnen ziet; Ik heb nu visjes en het zou leuk zijn al deze bovenwater springen als ik langs loop

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Dit verhaal over ''goudvissen kunnen maar 1, 2 of 3 seconden iets onthouden'' is niet helemáál waar.
(Goud)vissen worden erg onderschat.
Zo las ik ergens (bron) : ''Een feit is wel dat de vissen tot meer in staat zijn dan dat de meeste mensen denken, en dat ze zich bepaalde dingen kunnen herinneren tot wel 3 maanden of langer. Zo kunnen goudvissen in twee dagen al bijna feilloos leren de goede uitgang te vinden in een doolhof en kunnen ze leren om op een bepaald moment voedsel te komen halen.''

Oftewel, wellicht kun je ze wél iets aanleren.
Als ze kunnen leren om op een bepaald moment voedsel te komen halen, kun je dus misschien inderdaad proberen om het voedsel boven water te halen, en dit dus opbouwen met hoogtes enz. tot je een prima resultaat krijgt (verwacht alleen niet al te veel van die goudvisjes :) )
maar daar heb je denk ik wel behoorlijk wat geduld voor.

Toegevoegd na 51 seconden:
ik bedoel voedsel boven water HOUDEN.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik raad je aan om de bron te lezen, trouwens, er staat behoorlijk interessante informatie over dit onderwerp op ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Met veel geduld kun je alles.

Ik had ook goudvisjes en het blijkt dat ze heel erg geïnteresseerd zijn in kleine lampjes, die niet te fel zijn natuurlijk. Zo zette ik het lampje tegen het glas en ze volgden het lampje. Of soms met mijn vinger lukt het ook al.

Maar goudvisjes kunnen niet zoals dolfijnen boven water komen, ze kunnen dan niet ademen. Dolfijnen en walvissen kunnen niet onder water blijven ze moeten naar boven gaan om lucht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door middel van confrontatie met een kat of poes kan je goudvissen leren om uit de kom te schieten.......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan
dan moet je een héél klein watermannetje in de viskom zetten
en voor te trainen kun je het beste guppies nemen die zijn nog wenbaar al wat oudere visjes word het moeilijk die hebben vaker een eigenwijs gedrag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij een + :) vind het wel lachn dat als er mensen zijn die zeggen dat het kan zoals ik al zei hebben maar een geheugen van 1 a 2 seconden XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar is mijn + 1 dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry
ik vergat hem haha ik heb namelijk eheugen van 5 seconden =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterrenbeeld vissen zeker!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naja ik ben dan een eigenwijze vis want ik ben namelijk een ram haha dus ik pas wel bij jou verhaal gecombineed met die van mij na dit incident =)
Ik ga ervanuit dat je wel weet dat dolfijnen zoogdieren zijn en geen vissen.

Op zich bezitten sommige vissen wel de fysieke kenmerken die nodig zijn om boven water te springen, maar of goudvissen ook tot die groep behoren?

Mocht jij toevallig witte haaien in je vissenkom hebben zitten, daar schijnt het wel mee te kunnen. Ik zou dan gaan experimenteren met vlees boven de kom te hangen en dan steeds hoger, totdat het beestje geheel boven water is.

Bij goudvissen zou je het op een soortgelijke manier kunnen proberen: hun voer net boven de kom hangen en dan steeds hoger.

Heel veel succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vraag zou je bij de bp neer moeten leggen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Die leren visjes plat te gaan liggen, en dat leren ze de visjes heel snel :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kunnen ze vissen leren om het lek te dichten met een lasapparaat..
Dat kunnen ze waarschijnlijk 10x beter dan BP zelf. Amateurs ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar profs in het hooghouden, van de brandstofprijzen, en het verzieken, van wat van ons allemaal is.
een dolfijn en een Orka zijn zoogdieren en geen visse dus kun je het niet vergelijken.
Zoogdieren kun je wel wat aanleren maar vissen zal moeilijk gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wens je hiermee veel succes een goudvis heeft een geheugen van 1 a 2 seconden..
je kan het vergelijken met ik zwem ik zwem wat was ik aan het doen? naja ik ga zwemmen zwem zwem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goudvis heeft het geheugen van 8seconde. Daarna vergeet die alles weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen koikarpers zij inteligent genoeg, dingen aan te leren om aan eten te komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
natuurlijk doen alle vissen een poging om aan eten te komen, mijn vissen zwemmen in de vijver met me mee, als ik over het pad loop langs de vijver en zwemmen weer terug als ik terug loop ( 8 m. ) en zo zijn er wel meer kleine dingetjes die aangeleerd zijn.
Maar hoepeltje springen zou ik maar niet op rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is daar een speciale site voor; Fish School. Er staan diverse filmpjes op van goudvissen die aqua-voetballen, door ringen zwemmen, onder balkjes kan doorzwemmen (die maar een paar centimeter boven de bodem hangen en zigzaggen door paaltjes. Op de site kan je ook zijn blog volgen (van de persoon die de trucjes geleerd heeft, niet de goudvis zelf =)) of lezen over hoe je het kan aanpakken. Enthousiast geworden? Kijk dan maar snel op de site. Laat je het horen als je vis een trucje kan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar You Tube gaat zie je diverse filmpjes hoe mensen hun goudvissen trainen. (zoekwoord goudvissen trainen)

Als je een aantal attributen in de kom doet, worden ze er wel nieuwsgieriger naar en kunnen ze dingen gaan uitproberen. Maar je moet bovenal heel veel geduld hebben! Ze leren het niet in 1x. Heel veel succes!