is het verstandig om het antivlooienmiddel van advantage te gebruiken bij een moederpoes met kittens van 4 dagen oud ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik zou gaan kammen, en de vlooien verzuipen in water met afwasmiddel.
Gewoon voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem geen risico met die jonge kleintjes, geen pipetjes nog die zijn voor volwassen katten bedoeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mag gast163377 dan wel de moederpoes een pipetje geven?

Antwoorden (2)

De bijsluiter van advantage geeft geen contraindicatie voor toediening aan de moederpoes. Wel staat er in dat je het niet op de kittens zelf mag gebruiken (tot 8 weken).
Ik zou de gok niet wagen en het overleggen met je dierenarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou eerst een dierenarts vragen want je weet natuurlijk niet of dat vlooiengif ook in de moedermelk terecht komt en dan automatisch ook in de kittens zolang ze nog melk drinken