Hoe kan je het beste je sluierstaart dood laten gaan?

Ik had 4 sluierstaarten 1 leeft nog maar hij heeft net zoals vele sluierstaarten een zwemblaas probleem. En ligt al dagen lang op de grond te sterven.

Ik ken wel een aantal manieren om hem dood te laten gaan. Maar ik wil de minst pijnlijke en snelle manier..

Iemand idee?

Toegevoegd na 4 dagen:
Hij was een paar dagen geleden dood gegaan. Gelukkig maar.

Natuurlijk zijn antwoorden altijd welkom :')

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Dat kan met een mes gewoon de kop afsnijden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een hamer op zijn kop slaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron en Idesnoo
+ geef dit maar als antwoord, zijn tenminste oplossingen die snel en afdoende werken

Antwoorden (3)

De meest humane manier die ik ooit kon vinden was de volgende:
(ook daar waren trouwens tegenstanders van maar ik vond dit ooit voor een zieke vis toch beter dan een doodsstrijd van dagen)

Maak een flinke bak water klaar met daarin veel ijs (je moet dus eerst een flinke portie ijsblokjes maken).

Na een aantal minuten is het water dan 0 graden.
Een tropische vis raakt daarin heel snel onder koelt en die laat je dan nog een uurtje in de vriezer in het water.

Een goudvis (en ik neem aan een sluierstaart) kan beter tegen koud water maar zijn ademhaling loopt wel heel erg terug. Als hij er al zo slecht aan toe is moet het dan toch wel snel afgelopen zijn.

Hier schijnen ze het minst van te merken
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik deed het bij een stervende gup. Het hielp wel... Maar ja ik snap wel dat er veel tegenstanders zijn omdat de ademhaling steeds langzamer gaat .. Dan is de hamer oplossing minder pijnlijk lijkt mij. Maar wel eng om te zien denk ik . Bedankt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een dier "invriezen" is de meest pijnlijke dood. Dat weten veel mensen helaas niet.
Bij verschillende dierenwinkels zijn verdovende druppels te halen, deze lost u vervolgens op in het water. Door een overdosis te geven slaapt de vis vredig in.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankuu!
Een vis dood je het snelst en zonder stress door gewoon vlak achter de kop het met er in te zetten. Doorsnijden en de vis is dood.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Helemaal mee eens @ronron, in een keer zonder aarzelen.
ronron1212
7 jaar geleden
Juist snel en vlot.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die is ook wel goed. Maar dat durf ik niet hoor :'( dankuu
ronron1212
7 jaar geleden
@Sgs6 leeft dat arme visje nog steeds wat een ellende. Niets moeilijks aan mes en het dier is uit zijn lijden.
nounka
7 jaar geleden
Idd de snelste manier,... maar niet echt de leukste omdat het 'persoonlijker is'.
ronron1212
7 jaar geleden
@nounka het beest zien lijden is veel erger.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beter op dit moment niet aan persoonlijk denken, maar aan het dier, dat lijdt en z.s.m. uit zijn lijden verlost moet worden. Lijdzaam toekijken is niet goed; nu voor het dier niet en later als je er zelf aan terug denkt.
nounka
7 jaar geleden
ja, maar wat ik bedoelde is dat voor vele mensen het ingrijpen nog wel gaat (vb koud water)
maar om zelf de coup-de-grace te geven nog een brugje moeilijker is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is waarschijnlijk helemaal waar maar het lijkt mij wel naar om een dier waarvoor je hebt gezorgd dood te snijden. De verdovende druppels zou voor mijn gevoel een betere manier zijn.