Wie heeft een tip om Comfortis antivlooi kauwtablet voor mijn kat toe te dienen?

Mijn kat eet dus echt niet kauwtablet op, ook niet als in tablet in vieren verdeel, en lekker vleeswaar er om heen wikkel, eet ie de vleeswaar op en kauwtablet spuugt ie uit.
Doe ik de kauwtablet fijn gemalen door zijn eten, dan ruikt hij dit en eet vervolgens zijn eten niet op.
Wie heeft een goede tip?
Bij voorbaat dank
vriendelijke groetjes
Marit

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De alom gebruikte methode is de kat gewikkeld in een handdoek , zonder kan wel maar ontsnapt een niet-willende kat , op schoot te nemen (of op je hurken gaan zitten en kat tussen de knieën) met ene hand kaken voorzichtig open duwen en met andere hand pilletje achterin de mond op de tong mikken, eventueel 4 x (in vieren-delen). Daarna gelijk op de keel masseren zodat kat moet slikken.

ECHTER, kan dit ook bij kauwtabletten? Een kauwtablet is met reden een kauwtablet, daarom vraag de dierenarts hiernaar, is niets te vinden in de bijsluiter van Comfortis.
Toegevoegd op 05 juli 2018 10:57: bron