1 vis overleden, volgt nummer 2 nu ook?

Ik heb (had) 2 vissen, een ervan is vandaag doodgegaan...
Ik heb wel eens gehoord dat de overgebleven vis dan ook gauw sterft... Klopt dit of is het een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Het zal er aan liggen waar de vis aan dood gegaan is.
Als het een virus infectie is geweest die dodelijk is kan het zijn dat nr. 2 er ook dood aan gaat.
Het kan ook zijn dat de ander sterker is en de virus overleefd.
Het vervelende is dat je dat zo moeilijk of helemaal niet kunt zien bij vissen.
Maar misschien was het de leeftijd en is er met de ander niks mis.
Ik hoop dat de ander nog lang blijft leven.
Ik heb een site gevonden en misschien dat je er iets op herkent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee hoor, is een fabeltje. Is bij mij ook gebeurd en die vis die is overgebleven zwemt nog vrolijk rond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fabeltje, maar bij ons was het wel zo dat elke nieuwe vis die we bij die oude zetten dood ging. Uiteindelijk hebben we twee nieuwe vissen gekocht en bleven ze alledrie leven :P
Maar nou zijn ze alsnog dood, maar om andere redenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kom niet schoon maakt is er een kans dat de tweede vis ook sterft. De dode vis kan 't water vervuild hebben door stoffen vrij te laten die niet goed of giftig zijn voor de overlevende vis. Je weet ook niet waaraan de vis is overleden. Het water of de filter kan ook vervuild zijn voordat de eerste vis stierf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al lijkt je vis dood,hij hoeft het niet te zijn.Als hij nl. teveel eten heeft gehad kan hij een soort schijndood zijn en zelfs op zijn zij enzo gaan liggen.Even 2a3 dagen geen eten geven en afwachten.Dit is echt geen fabeltje.Heel veel schijndode vissen worden zo door het toilet gespoeld!Niet doen dus,nog niet......