Is knoflook giftig voor een kat?

Ik wil graag over op natuurlijke anti vlooien middel
Biofood Kattensnoepjes Anti-vlo hier zit wel knoflook in (knoflook 4,1%).

https://www.discount4pets.nl/biofood-kattensnoepjes-anti-vlo-naturel-100-st.html?gclid=EAIaIQobChMIlciiiIm73QIV6CnTCh1QNw3LEAQYASABEgKg9_D_BwE

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (3)

Knoflook en ui zijn giftig voor de hond, Maar waarom?

Allium soorten (ui-achtigen: knoflook, prei, sjalotten, sierui, en bieslook) bevatten bepaalde stoffen die uiteindelijk omgezet worden in zogenaamde ‘oxidanten’ (Sulfoxide en Disulfide). Deze oxidanten kunnen de rode bloedcellen beschadigen. Rode bloedcellen hebben wel een beschermingsmechanisme in de vorm van antioxidanten, maar bij honden is de activiteit van dat mechanisme laag en rode bloedcellen van katten zijn zeer gevoelig voor beschadiging door oxidanten. Ook paarden en koeien zijn gevoelig, terwijl schapen, geiten, ratten en muizen beter tegen uien kunnen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als datmiddel speciaal gemaakt is voor katten dan is het niet giftig voor katten. best mogelijk dat onbewerkte knoflook niet goed is voor katten, maar als hij bewerkt is, zullen die giftige stoffen verdwenen zijn. De fabrikant gaat echt geen spul op de markt brengen wat niet goedgekeurd is
5 jaar geleden
Ik heb een kat gehad die gek was op mijn knoflooksoep. Ik gaf hem er dus steeds een beetje van en heb nooit nadelige gevolgen daarvan bij hem geconstateerd.
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Dit is net zo'n verhaal als 'mijn opa van 90 rookt 3 pakjes per dag en is nog niet dood'