Kunnen 2 manelijke cavias en een vrouwelijke cavia samen in een hok?

We hebbe al een tijdje cavias mr het leek me wel een goed idee om ze zelf te gaan kweken maar we hebben nu 2 beertjes (manelijke cavias ) is het dn een goed idee om er een zeugje (vrouwelijke cavia ) bij te halen of gaan de beertjes (manelijke cavias ) dn vechten ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
LeonardN
5 jaar geleden
Vechten? Wat dacht je van paren? Voor je het weet heb je 2 zwangere vrouwtjes en weet ik hoeveel caviaatjes waarvan je niet weet wat je er mee aanmoet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Slecht idee...

Antwoorden (1)

Nee, dit is geen goede combinatie. Je kan twee mannetjes bij elkaar houden als ze van jongs af aan samen zijn, maar zonder vrouwtje erbij.

Daarnaast: wat ben je met de jonkies van plan? Dierenwinkels zitten vaak niet te springen om jonge dieren van particulieren, en een fijn leven hebben ze sowieso al vaak niet in zo'n winkel
Rieneke1
5 jaar geleden
Z512099
5 jaar geleden
Inderdaad geen goed idee, indien het vrouwtje te vaak achter elkaar zwanger wordt kan het daarvan sterven (eigen ervaring, lang geleden) en niemand zit te wachten op de jongen...
Beter is de huidige situatie zo houden, eventueel de huisvesting verbeteren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ws vanplan alde vrouwtjes samen te houden en al de manetjes en om ze 1 keer te laten paren
Castle
5 jaar geleden
Goed antwoord +
Rieneke1
5 jaar geleden
@Ignazvds dan ga je ervan uit dat je geen foutje maakt en de kleintjes juist weet te seksen en tijdig uit elkaar te halen. Kon wel eens tegenvallen. En heb je in de link die ik je gaf gelezen hoeveel ruimte je dan nodig hebt? Het is echt veel verstandiger te genieten van de diertjes die je nu hebt. Meer is niet altijd beter.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ke kzal er dn maar en mannetje bij pakken bedenkt iedereen vr de reacties