Deze deze afmetingen groot genoeg voor 2 tamme ratten? Het is een terrarium dus vandaar dat hij de hoogte in gaat. Hoogte:80 Breedte:50 Diepte: 40

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat kan een redelijk formaat zijn. De minimale afmetingen zijn 70x45x50. Voor ratten geldt: hoe groter hoe beter.

Ze kunnen dan beter klimmen. Liever geen kooi met traliebodem. Makkelijker en beter zijn kooien waarin je op verschillende niveau's plateau's kan hangen en hangmatten. Dan kan je beter een hogere kooi nemen, of twee kooien op elkaar stapelen.

Belangrijker is echter hoe je de kooi indeelt. Op ratten speeltjes hebben ze leuke hangmatjes waarop ze kunnen lopen of in kunnen liggen. Hierdoor vergroot je ook het leefoppervlakte.

Handige kooien zijn de nieuwe Jenny kooien van Ferplast. Die hebben een handigere opening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal mee eens.
hoe groter hoe beter. En de kooi zo inrichten dat ze kunnen klimmen en wat te spelen hebben en dat ze zo veel mogelijk van de kooi kunnen benutten.
Aanvulling: als het terrarium van glas is, zorg dan dat er wel voldoende ventilatie is, anders gaat het stinken en het is ongezond voor je dieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een terrarium is beter geschikt voor muizen.Ratten willen klimmen en klauteren,en willen horizontale tralies.En ze plassen ook behoorlijk dus dat wordt een vochtige bende,de ventilatie is onvoldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens, een glazen terrarium is onvoldoende. Ik reageerde op de grootte en de kooi in mijn afbeelding zou wel voldoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ :) goede info!