heeft mijn kitten nies ziekte of iets anders?

We hebben sinds een dikke week een nieuwe kitten in huis genomen.
Ze is al een hele week erg speels! En is niet rustig te krijgen. Vanmiddag heb ik ook nog met haar gespeeld en was er niets aan de hand. Niet niezen ofzo.

Vanavond toen ik terug kwam van mijn werk zat ze er erg zielig en verdrietig bij. Een loopneusje en vaak niezen en tranende oogjes. Ze had ook totaal geen zin om te spelen en kwam niet op je af zoals ze dat normaal doet.....

Het is zo vreemd dat het zo plots is!
Wat kan dit zijn?
Komt de niesziekte zo plots?
Of kan ze een stofje in haar neus hebben wat er niet uit kan?

Ik maak me erge zorgen! We zijn voor haar onze andere jonge kat verloren aan hartfalen dus ik ben nu extra voorzichtig.

We hebben maandag een afspraak staan bij de dierenarts in de na middag
of is het beter naar de weekend dierenarts te gaan??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan, maar eerst zou ik de weekendarts bellen en vertellen hoe en wat. Wat het precies is weet ik niet, dat er iets is lijkt duidelijk. Het gedrag is afwijkend genoeg, dus tijd om in actie te komen. Bel de dierenarts van dienst vertel alles, eerst even een lijstje maken is soms wel handig. Eet- en drinkgedrag, plast ze genoeg. Verandering van speels 's middags in lethargisch gedrag 's avonds. Nu (of zondagmorgen, straks) zou ik de weekend dierenarts bellen en alles vertellen. Met het risico dat je een dure rekening kan krijgen. Dat er iets kleins aan de hand is. Eet het kitten? moet elke dag eten. Kan niet vasten wordt het ziek en is het niet meer te redden. Kan je een plasje opvangen. drinkt poesje genoeg? bel maar eerder als je denkt dit gaat wellicht verkeerd. Mijn advies voor de toekomst is voordat je een nieuw dier in huis haalt het zelf naar je eigen dierenarts brengt op afspraak en laat controleren. Je kunt niet alles voor zijn, maar vaak krijg je te jonge kittens mee van mensen die niet (willen) weten dat een kitten tot 12-15 weken en nog liever tot 17 weken bij moeders en nestgenootjes moet blijven om meerdere redenen. tot die leeftijd leren kittens van de moeder en broertjes/ zusjes hoe zich te gedragen. Bv zoals wanneer je je nagels moet intrekken en ook wanneer niet. Ook kan het kitten een niet zichtbare ziekte hebben, die zich pas later openbaart. Er wordt wel eens een pilletje gegeven / kuurtje om een dier levendig gehouden. Succes en sterkte, @Mariëlla96 !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100