kan je een kameleon in een terrarium doen?

hallo,
wij hebben een grote terrarium en bedachten ons wat we het beste konden nemen.
Nu lijkt een kameleon ons wel heel leuk.
Maar.. kan deze in een grote terrarium?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja dat kan maar..., de Kameleon is geen gemakkelijk dier!

Wanneer de liefhebber geen specifieke bedoelingen heeft om met de dieren te kweken, is het aangeraden om een kameleon apart te houden in een ruim terrarium van minimaal 50x50x100 cm, voorzien van voldoende klimtakken, zowel horizontaal als verticaal, en veel planten. Kameleons hebben nood aan een goede ventilatie en gedijen niet in een gesloten aquarium. Minstens één zijde moet volledig luchtdoorlaatbaar zijn (vb. met een stevig gaas). Kameleons zonnen graag (12 tot 14 uur per dag), dus voorzien we een krachtige UV-spot, die echter niet door het dier kan worden aangeraakt om brandwonden te vermijden. De ideale temperatuur ligt tussen 23 en 30°C overdag (plaatselijk mag dit zelfs tot 35°C oplopen). ’s Nachts mag het iets koeler zijn (18 tot 23°C). De luchtvochtigheid ligt idealiter rond 70%, maar mag gerust iets hoger zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja het kan;

het tweede stukje gaat over dat er een kameleon in een terrarium zijn ding kan inrichten