Naar dierenarts geweest maar het wordt erger. Iemand idee wat dit is met de poot van onze kat?

Onze kat Siem heeft sinds dik een week last van een soort wond op zijn rechterachterpoot.. we zijn nu 2 keer naar de dierenarts gegaan, ze hebben de poot goed schoongemaakt en we zijn met pijnstillers begonnen, en daarna met antibiotica. Maar na 6 dagen werd t alleen maar erger. De poot met de kussentjes worden alleen maar zwarter. Hij komt niet meer buiten nu, en nu hebben we een zalf gekregen van de dierenarts. Die moeten we 3 keer per dag erop smeren. Ook heeft hij een kapje. Maar het lijkt allemaal nog niks te doen.. hij heeft er ook pijn aan, want als we de zalf erop smeren, kreunt hij van de pijn.. weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb ook nog wat foto’s van zn poot.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.9K
Rieneke1
5 jaar geleden
Ik zou niet te lang wachten met een doorverwijzing vragen naar een specialist/dermatoloog.
Rieneke1
5 jaar geleden
https://www.diergeneeskunde.nl/ziektebeeld/huidaandoeningen_gezelschapsdieren/huidaandoeningen-storingen-immuunsysteem/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel, we hebben gelijk een afspraak gemaakt voor a.s maandag bij de dermatoloog.
Rieneke1
5 jaar geleden
Succes vandaag, hoop dat je meer duidelijkheid krijgt. Update zou fijn zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vandaag naar de dermatoloog geweest, maar ook zij kon er weinig over zeggen helaas.. ze heeft het pootje goed bekeken, en ze nam met een plakbandje wat viezigheid onder de microscoop. Ze vond vooral viezigheid en zand. Maar ook een grote hoeveelheid bacterien. Nu kregen we dexoral voor de jeuk, omdat ze denkt dat hij veel jeuk heeft doordat hij veel likt, en dat hij zelf door zijn tong alles kapot maakt. En hij krijgt ook een middel op zijn pootjes wat antibacteriël is.
Hopelijk werkt dit.. maar ze zij dat we na 3 dagen al wel verschil moesten merken of hij nog veel likt aan zijn voeten. We werden goed geholpen maar had gehoopt dat er echt iets uit zou komen waardoor je weet wat het nou is.
Rieneke1
5 jaar geleden
Bedankt voor de update! Wat meer duidelijkheid was prettig geweest, maar hopelijk is deze oplossing afdoende. Beterschap voor je kat!

Antwoorden (1)

Zou maar eens een andere dierenarts raadplegen! Pootje ziet er slecht uit lijkt mij op necrotisch weefsel(rottend dood weefsel)
Sterkte met je kat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie. Als het dat zou zijn, zou de dermatoloog dat niet hebben gezien dan? Ze vond vooral bacteriën maar niks anders aparts..