Waarom eet mijn kat niks?

Mijn kat is bij oma wij gaan namelijk op vakantie. Alleen onze kat eet helemaal niks. Er loopt een een andere kat rond. Wat kunnen we doen?? Paniek hier!
Onze kat eet al langer dan 24 uur niets ( heeft maar 3/4 brokken op )

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Dat zie je wel vaker bij katten. Als ze ergens vreemd zijn, dat ze dan een paar dagen niet willen eten.
5 jaar geleden
Je kat is enorm gestressd. Het is een sterk territoriaal dier wat niet alleen uit z'n territorium wordt geplukt, maar ook nog bij een wildvreemde kat wordt gezet, als ik je bericht goed begrijp. Wat jammer dat jullie je nier van tevoren hebben geinformeerd. Dit is een serieus probleem, wat vasten kan, zeker bij dikke katten, leiden tot leververvetting en de dood.
Het beste is de kat thuis te laten en familie, vrienden of buren dagelijks langs laten komen om voor de kat te zorgen.
Als dat echt niet mogelijk is, zet het dier bij je oma dan iig voor de duur van jullie vakantie apart, met zo veel mogelijk eigen spulletjes en doekjes enz die naar thuis ruiken.
Rieneke1