Kunnen honden ook verkouden worden?

Op een griepje krijgen?

Toegevoegd na 19 minuten:
Bedoel: OF een griepje krijgen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik lees veel van hoestende honden, maar dat hebben mijn honden nooit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja dat kan:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=877745
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, honden kunnen ook verkuiden worden, of ee ngriepje krijgen. Ze worden dan moe en gaan veel 'soort van hoesten'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, net als een kat of een koe enz. Wat dat betreft zijn het net mensen.
Ik woon tussen de weilanden en bos en op dit moment is de koe van de overbuurman verkouden en hoesten dat hij doet, klinkt ook als de hoest van een mens.
Het zal wel iets met de overeenkomst van zoogdieren te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel ziekten die specifiek zijn voor een bepaalde diersoort. Dat komt omdat ziekteverwekkers niet in elk dier kunnen overleven. Zo krijgt het virus dat bij katten niesziekte veroorzaakt, geen enkel vat op het menselijk lichaam. Maar soms verandert dat. Dan verandert een ziekteverwekker door een erfelijke mutatie zodanig, dat hij wel op een andere soort overgaat. Dat vinden virologen zorgelijk. Zo is in de Verenigde Staten in 2005 een uitbraak van een nieuwe hondenziekte geconstateerd, hondeninfluenza genoemd. Dit is een mutatie van een griepvirus dat eerder vooral paarden trof, maar via hondenvoer overstapte naar honden. Mensengriep lijkt alleen bij mensen te werken, maar wellicht springt deze ziekte ook ooit over. Honden kunnen overigens wel bronchitus krijgen, beter bekend als 'kennelhoest'.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze twee honden zijn een a twee keer per jaar verkouden/griep.
Ze eten dan een aantal dagen vrijwel niet, zijn niet actief en slapen veel, zijn ze wakker dan hoesten ze regelmatig.
Het duurt meestal 3 a 4 dagen.