Hoeveel visvoer moet er in het aquarium?

Ik heb mij laten strikken om de vissen te voeren van iemand die met vakantie is. Ik weet niets van vissen. Zij is vergeten op te schrijven hoeveel voer die vissen moeten. Het is een verwarmde zoetwater bak van zo'n 60 bij 40 bij 30 cm (bxhxd). Het visvoer bestaat uit zwarte korreltjes die naar vis ruiken. Ze moeten om de 3 dagen gevoerd worden.
Hoeveel moet er in die bak? Een theelepel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor vissen en hoeveel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit na te denken omdat je niet veel van vissen af weet. Zal je ook wel niet weten wat voor vissen het zijn.

Het beste antwoord

Vissen kunnen uitstekend tegen dagen zonder voer te geven, vissen kunnen slecht tegen te veel voer geven.
Hou als regel aan 1 x per 3 dagen zoveel geven dat het binnen een kwartier op is, het dan nog aanwezige voer, opscheppen en weggooien.
Waarschijnlijk heb je zinkend voer, dat is van hoge kwaliteit en moet je zeer spaarzaam voeren, geef je te veel voer, dan zal het water gaan bederven.
Maar hoeveel is afhankelijk van de aantal vissen, de soort en de grootte van de vissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is een beetje afhankelijk van het aantal vissen, maar vaak is een paar korrels (3 tot 5 hooguit) per vis genoeg. Staat er misschien iets op het potje voer als gebruiksaanwijzing?
De richtregel bij vissen voeren is dat het voer met een paar minuten op gegeten moet zijn, is dat niet zo dan voer je vaak te veel en krijg je te maken met vervuiling van het aquarium.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval heel weinig! Vissen hebben heel weinig nodig. Bij te veel voer wordt het water vies.

Om de paar dagen een klein beetje. Zoveel, dat de vissen het in een keer kunnen opeten zonder dat het blijft drijven of op de bodem blijft liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan bij vissen beter te weinig geven dan te veel. Misschien kun je toelichten hoeveel vissen er(ongeveer) in zitten. Mijn eerste gedachte is, een beetje(weer lekker subjectief) tussen duim en wijsvinger en dit dan door de bak verspreiden. even een kwartiertje vissies kijken. eten ze het redelijk binnen 5 minuten op, dan zit je goed. anders doe je de volgende keer wat minder. let op! bij overvoeren krijg je veel algen groei. vissen kunnen makkelijk 1 tot anderhalve week zonder eten(is natuurlijk niet vriendelijk, maar het kan). dus beter ondervoeden dan overvoeden. de meeste mensen gaan 3 weken op vakantie, dus in theorie kun je het met 3 x voeren af. maar probeer het eerst om de 3 dagen.

succes!