Onze labrador piept soms tijdens spelen/rennen en heeft dan pijn aan re-achterpoot wat is dti?

Tijdens spelen of rennen schiet hem oppeens iets in zijn rechter achterpoot (niet altijd) deze “pijnscheut” duurt 2-3 minuten en dan begint hij hard te piepen en trillen met zijn poot.
Gisteren begon hij ook op zijn rug te draaien.

Na 2-3 min houdt de pijn op, en loopt hij verder alsof er niets is gebeurd...

We hebben een afspraak bij de dierenarts gemaakt voor morgen avond (was eerste plekje)

Maak ik maak me behoorlijke zorgen. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
tinus1969
6 jaar geleden
Heup Dysplasie? Bekend probleem met labradors.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het probleem is dat hij het alleen krijgt als hij rent of wild speelt .. die pijn duurt 2-3 min en trekt erna weer weg.. verder heeft hij echt nergens last van... zou het niet ook zo kunnen zijn dat zijn knie of iets uit De kom schiet? Ik las dit op internet en daar stond ook bij dat de pijn 2-3 min kan duren en daarna weer weg is aangezien het bot weer terug is geschoten in de kom. Door de bewegingen die de hond maakt. Dit lijkt er wel erg op, want na die paar min pijn loopt hij weer rond en rent hij alsof er niets is gebeurd...
jodyenboyke
6 jaar geleden
Er zijn 2 prima antwoorden gegeven en gelukkig kan je morgen terecht bij de dierenarts maar, dat hij 2-3 minuten zijn poot op trekt, wil niet zeggen dat hij de rest van de tijd geen pijn heeft. Honden kunnen pijn heel goed verbergen en soms vertonen ze wel ander gedrag, maar soms ook niet. Kan de dierenarts niets vinden, ga dan op zoek naar een goede osteopaat.

Antwoorden (2)

Het zou kunnen zijn dat hij HD heeft. Heupdyplasie. Dat komt voor bij fok met slechte lijnen. Ga naar de dierenarts, die kan je meer vertellen.
Ivana
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het probleem is dat hij het alleen krijgt als hij rent of wild speelt .. die pijn duurt 2-3 min en trekt erna weer weg.. verder heeft hij echt nergens last van... zou het niet ook zo kunnen zijn dat zijn knie of iets uit De kom schiet? Ik las dit op internet en daar stond ook bij dat de pijn 2-3 min kan duren en daarna weer weg is aangezien het bot weer terug is geschoten in de kom. Door de bewegingen die de hond maakt. Dit lijkt er wel erg op, want na die paar min pijn loopt hij weer rond en rent hij alsof er niets is gebeurd...
Het is natuurlijk niet mogelijk om een diagnose te stellen, maar het kan een versleten kruisband zijn. De kruisband houdt de botten boven en onder op elkaar en deze kunnen gaan schuiven als de kruisband niet meer goed is. De meniscus die als schijfje tussen de botten zit gaat dan harder slijten omdat de botten teveel bewegingsvrijheid hebben.

Ik hoop voor je dat dit het niet is, operatie van dit euvel bij mijn hond heeft rond de 3.000 euro gekost voor twee achterpootjes.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het probleem is dat hij het alleen krijgt als hij rent of wild speelt .. die pijn duurt 2-3 min en trekt erna weer weg.. verder heeft hij echt nergens last van... zou het niet ook zo kunnen zijn dat zijn knie of iets uit De kom schiet? Ik las dit op internet en daar stond ook bij dat de pijn 2-3 min kan duren en daarna weer weg is aangezien het bot weer terug is geschoten in de kom. Door de bewegingen die de hond maakt. Dit lijkt er wel erg op, want na die paar min pijn loopt hij weer rond en rent hij alsof er niets is gebeurd...
paulus811
6 jaar geleden
Dat zijn knie even uit de kom schiet zou goed kunnen. Maar dat wordt toch vaak veroorzaakt door uitgerekte of versleten kruisbanden, die zijn dan namelijk niet sterk genoeg om de botten van het boven- en onderbeen goed op elkaar te houden. Er zit een hele goede kliniek in Almkerk (https://www.sdbinnenhof.com/). Zoals gezegd, ik heb mijn hondje daar laten opereren in 2009 en ze loopt nog steeds zonder problemen.