Wat kan je het beste doen als je hond blaft als je niet thuis bent?

Mijn hond zit in de bench als we weg zijn maar als we terug komen blijft hij blaffen. Weet iemand een goed idee zodat hij niet meer gaat blaffen en de buren geen overlast meer hebben? Alle reacties zijn welkom!
Hij is bijna 4 jaar en heeft als puppy zijn in de bench gezeten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Een hond is een roedeldier en wil dus bij zijn roedel blijven. Jou hond heeft verlatingsangst en je moet dus het alleen achterblijven gaan opbouwen. Zorg dat je hond geestelijk moe is, en loop even de deur uit en kom binnen een minuutje weer terug, zonder dat de hond blaft! Dit ga je opbouwen. De hond komt uit de bench als hij stil is. Zorg dat de bench ruim genoeg is en liefst met een uitbreiding van een puppyren. Je kan een zgn Kong vullen met lekkers, dan is de hond even lekker bezig en wordt er ook moe van. Hier is overigens genoeg over te vinden.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Deze hele vraag roept nog veel meer vragen op. Laat je hem in de bench zitten als je meer dan twee uur weg bent voor werk? Dat kan je dat beest niet aandoen. Heb je hem als pup al langzaam voorbereid op 'eventjes' wachten tot de baas terug komt? Is het een van zichzelf nerveuze hond? Dan is de hier voorgestelde anti-blafband een martelwerktuig waar je hond alleen maar zenuwachtiger van wordt. In ieder geval los je dit probleem niet op met een trucje of simpele goede raad. Dit vereist , zeker als het een oudere hond is, een lange training wat niet tussendoor even wordt opgelost.
En je hebt helemaal geen gegevens over leeftijd genoemd. Is het een hond die herplaatst is?
Neem een hondentherapeut in de arm als je dit niet zelf kunt oplossen.
Ivana
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Plus.
Caesar Millan zorgt voor een training waarbij de hond zelf rustig naar binnen loopt, in plaats van het als een straf te ervaren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Mijn hond is bijna 4 en zit al sinds dat hij pup is in de bench. We hebben de hond niet verplaatst, en het is een nerveuse hond. Als ik boodschappen ga doen blaft hij ook als hij buiten moet staan. Een blafband wil ik nog niet gebruiken omdat ik dan denk dat zijn bench niet meer veilig voor hem is. Ik hoor graag van je.
Z512099
6 jaar geleden
+...een gouden raad.