Wat is dit voor een raar knobbeltje op de huid van mijn kat?

Ik heb al tussen zijn vacht gekeken maar zie niks. Ik heb ook het idee dat het los zit, dat je het knobbeltje kan verschuiven. Eerst dacht ik dat zijn chip misschien verschoven is maar omdat dit op zijn rug is lijkt me dat sterk. Morgen ga ik meteen naar de dierenarts maar zijn er mensen waarvan dit bekend voorkomt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Zit het op de huid of eronder?
Het zou kunnen dat het een teek is, of een bloedkorstje.
Kijk nog eens heel goed tussen het haar.
Als het onder de huid zit is het inderdaad geen slecht idee om even de dierenarts te raadplegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het onder de huid zit moet je er ook niet teveel aan zitten, je weet niet wat het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zit het onder de huid! Ik kan niks op de huid vinden. Ik zat ook aan teken te denken maar kan je deze verplaatsen? (hij gaat nog niet zolang naar buiten, dus veel verstand heb ik nog niet van teken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe ver kan je het verplaatsen? (Zonder het nog eens te proberen)
Een teek zit op één plek vast op de kat, maar kan je wel een beetje heen en weer bewegen (wat absoluut niet de bedoeling is, dan kan hij zijn gif spugen waar wellicht een nare ziekte in zit).
Kun je beter beschrijven waar het precies zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had eerst het idee dat het tussen zijn schouderbladen zat, en nu zit het meer links onder zijn schouderbladen. Dus echt wel een stuk lager. Je kan het dus best bewegen... Gatsie, ik hou hier niet van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat dit hetzelfde "ding" is?
Ga zo maar slapen en bel morgenochtend om 8 uur meteen de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ik doen! Dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je me misschien willen laten weten wat de dierenarts zegt?
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas niet goed nieuws. Hij heeft een harde gezwel waarvan ze nu eigenlijk al voor 99% kan zeggen dat het niet goed is. Woensdag word hij geopereerd, ik was er snel mee dus ze heeft goede hoop! Ben blij dat ik verzekerd ben! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, wat naar zeg!
Heel veel sterkte, ik hoop dat de operatie helpt!
Zou je me op de hoogte willen houden?
Ik ben erg benieuwd hoe het vergaat...
Rieneke1
13 jaar geleden
wat een slecht nieuws, hopelijk ben je er op tijd bij.
sterkte, en beterschap voor je kat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal je op de hoogte houden! :-) Merk verder niks aan hem... hij is er zeker niet ziek van! Arm beest...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas helaas... de goede hoop is al snel verdwenen. Zijn hele rug zat onder de kwaadaardige gezwellen. Ze heeft zo veel mogelijk verwijderd maar is bang dat er nog wel meer zit. Nu proberen te herstellen maar dat gaat ook nog niet zo makkelijk. Zijn kap had hij binnen 3 minuten af en het verband/gaas is al verschoven, van zijn wond af. Helaas heb ik een zeer sterkte kat en zelfs met 3 ervaren personen is het niet gelukt om de verbanden te verschonen! Balen! Helaas dus niet zo een leuke update!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, shit zeg... Wat erg!
Ik wou dat ik een oplossing wist...
Heel erg veel sterkte... Verwen je kat maar flink...

Andere antwoorden (2)

Kan ook een vetbultje zijn dus niet kwaadaardig. Onze kat had het ook, we hebben het wel weg laten halen toen ie toch al voor operatie aan zijn pootje geholpen moest worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hond heeft het ook. Het is een vetbultje of een talgkliertje dat verstopt zit. Zolang als het los zit, doen ze er niet veel mee. Mijn dierenarts probeerde met een naaldje er iets uit te zuigen. Als dat lukt, dan kunnen ze meteen zeggen wat het is.

Omdat het knobbeltje van mijn hond te hard is, konden ze er niets uit zuigen. Zodra ze gesteriliseerd wordt halen ze meteen het knobbeltje weg.