Triopsen gaan steeds dood, wat nu?

Hallo, ik heb als hobby triopsen kweken en het is me een paar keer gelukt. Maar laatste tijd heeft mijn bakje met kleine triopsen last van haartjes of stofdeeltjes, het stof valt erin waardoor triopsen in verstikken of vastraken. Hoe zorg ik voor een stofvrije omgeving? Ik dacht aan een plastic netje eromheen maar dan verdampt het water (24 graden is het water) met de eitjes, de etjes zitten dan vast? Help!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Z512099
6 jaar geleden
Afdekken met glazen plaat, verhindert ook afkoeling.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje wel Z512099 voor je reactie, maar dan kom ik in de problemem met damping van bet water. De eitjes kleven dan aan de plaat.

Antwoorden (1)

het helpt om er een net overheen te doen. als dit niet lukt, kan je altijd nog gaan naar triops.nl
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat voor netje precies? Dank je