Kunnen zebravinken ook parkietvoer eten?

Ik heb er één gevonden vandaag en we hebben een parkiet kan hij dat voer eten?

Toegevoegd na 44 minuten:
Onze vink is nog jong an hij later kleur krijgen of blijft hij grijs..?

Toegevoegd na 45 minuten:
ik bedoel i.p.v. an - *kan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Parkietenvoer bevat ook voer voor tropische vogels. De zebravink zal dus uit het parkietenvoer alles halen wat van zijn gading is. De rest laat hij liggen.

Zet je deze zebravink dus bij de parkieten, dan kan hij gewoon verzadigd raken. Mocht je hem willen houden, dan ga je ergens een pakje tropisch zaad halen en plaatst dat in een extra bakje in de kooi. Het heeft absoluut geen haast hoor!

Toegevoegd na 2 minuten:
De wildkleur van de zebravink is grijs met een paar zwarte streepjes en een oranje vlekje. Tegenwoordig worden ook beige zebravinken gefokt. Ik denk echter dat je de grijze hebt, die ik echt veel mooier vind dan al die kunst-kleuren.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geef ht hem gewoon en je mekt het vanzelf, als aanvulling kun je ook broodkruimeltjes en stukjes ei geven
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
De kanaries van mn vader kregen in de broedtijd ook altijd geprakt ei als krachtvoer met beschuit gemengd , ik vond t wel stinken, dat koude ei
Veel zaden uit parkietenvoer zijn te hard voor zebravinken om te kunnen pellen.

Geef dus ook wat brood en groenvoer als andijvie en haal morgen een tropisch zadenmengsel voor de zebravink.
Of haal het vandaag nog bij een supermarkt. Er zijn ook op zondag vele supermarkten open.