Bij de kruidvat zag ik dat ze druppels tegen vlooien hadden voor katten van het huismerk, heeft er iemand ervaring met dit middel ?

Op de verpakking las ik dat het ca 3/4 maanden werkzaam was, bij frontline garanderen ze de werkzaamheid voor slechts 4 tot 6 weken, normaal gebruik ik frontline maar het prijsverschil is zeker de moeite! Kan er mij iemand raad geven of dit middel misschien schadelijk zou kunnen zijn wegens de langere werkzaamheid en is het wel net zo doeltreffend als frontline?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en om de hoeveel weken moet je dat gebruiken? en is het ook bruikbaar voor de konijnen?

Het beste antwoord

Schadelijk is het niet, tenminste, bij mijn katten heb ik niks raars gemerkt. Wel dat het vlooienmiddel van het Kruidvat niet heeft gewerkt, dus raad ik aan om toch maar voor de duurdere druppels te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn ervaring is dat het Kruitvat alleen maar imitatie spul levert onder eigen naam wat niet of nauwelijks werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar ;)
frontline verliest steeds meer z'n werkzaamheid, de vlooien raken er resistent voor.
het spulletje van het kruidvat ken ik niet.
ik zou stonghold of advocate halen via je dierenarts.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi rieneke, bedankt! Heb jij daar nog een verpakking van liggen? kan je iets vertellen of het ook tegen teken werkt en hoelang het werkzaam is? Groetjes ;)
Rieneke1
14 jaar geleden
ik kan je geen details geven, ik heb m'n katten al langer dan 10 jaar niet ontvlooit.
1 van de 2 is zeker werkzaam tegen teken, vraag het de dierenarts, of in belgie de apotheker.
of stel je vraag op kattenplaxa, daar zitten zat mensen met ervaring in deze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoef jij je katten nooit te ontvlooien?
Hoe komt dat? Bij de mijne was het vorige jaren steeds flink raak.
Rieneke1
14 jaar geleden
de mijne komen alleen buiten op m'n overgaasde balkon.
toen ze nog vrij buiten liepen moest ik het ook bijhouden hoor!
Het heeft geen enkel nut om deze druppels aan te schaffen,omdat er nergens katten van het huismerk bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi
Wij gebruiken op advies van de dierenarts Frontline, tis duurder maar ik zou geen trekpleister spul kopen. Of je zal het eerst eens uit moeten testen.
Vaak is de samenstelling net weer even anders zodat het goedkoper verkocht kan worden.
Maar of het daardoor goed is?

Ik kocht ook geregeld ooglenzen bij de trekpleister. Ook heel goedkoop maar ben uiteindelijk toch weer overgestapt op de duurdere merken qua comfort en dergelijke.
Hetzelfde met lenzvloeistof bij de trekpleister, spotgoedkoop maar dan hoor je dat de samenstelling toch weer zo is dat het de lenzen niet goed desinfecteert.
Dan toch weer terug naar de betere merken.