Met oud en nieuw wil ik me katten boven doen vanwege vuurwerk moet ik de kachel daar de kachel aan doen ?of kunnen ze in de koude kamer

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, wel de ruimte verwarmen hoor en vergeet niet om de radio aan te zetten met rustige muziek zodat ze de herrie buiten minder horen Toegevoegd na 2 uur: Ik vergat nog de kattenbak natuurlijk! en ook water en wat brokjes, al zullen ze weinig trek hebben als ze bang zijn voor het vuurwerk. Als je ze boven in de slaapkamer opsluit kunnen ze in je bed, anders wel de mand of een paar oude dekens of plaids neerleggen. Daarin kunnen zij zich verstoppen voor een veiliger gevoel. ;)

Om voor een aantal uurtjes de kamer warm te gaan stoken voor katten is nergens voor nodig. Wat ik wel belangrijk vind, als het om de vuurwerk knallen gaat, is dat ze op die kamer dingetjes hebben om in en/of onder te kruipen. Als er genoeg dingen zijn waar ze zich kunnen verstoppen voelen ze zich een stuk veiliger en zullen in hun schuilplaats het einde van het geknal afwachten. En als het afgelopen is laat ze dan gewoon met rust en dwing ze niet naar beneden te gaan of uit hun schuilplaats te komen. Als ze daar aan toe zijn, komen ze vanzelf wel. Wat drinken op de kamer waar ze zijn kan geen kwaad, maar laat ze dan geruime tijd voor het geknal begint de kamer en de plaatsen met drinken verkennen. Beneden bij je houden is ook een optie, maar dan liefst als er geen bezoek is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100