Met oud en nieuw wil ik me katten boven doen vanwege vuurwerk moet ik de kachel daar de kachel aan doen ?of kunnen ze in de koude kamer

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
ronron1212
6 jaar geleden
Een kattenmand met dekentje is genoeg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat ligt er aan, wat bedoel je met `koud`?
ik had een vaste kast waar ik een plekje vrij maakte en een mandje neer zette. en natuurlijk de tv/radio aan.
katten zitten graag beschut, overigens bleef ik altijd thuis.
ik heb trouwens ook een kat gehad die het vuurwerk prachtig vond!
Rieneke1
6 jaar geleden
Waarom laat je de katten niet zelf kiezen waar ze willen zijn? Of moet je ze opsluiten omdat je zelf gaat knallen met de deur open?
Reddie
6 jaar geleden
@Rieneke1, plus.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Dat wilde ik nu net als antwoord geven. Ik laat alle deuren open in huis (behalve mijn slaapkamer) verder doe ik overal de gordijnen dicht. En op zolder heb ik bij het schuine dak een schot waar opslag achter zit. Dat schot haal ik weg. Verder laat ik de katten met rust. Ik laat ze zelf beslissen wat ze willen. De poes verdwijnt meestal achter het schot en komt de volgende dag tevoorschijn de kater komt dicht bij ons zitten. Gedwongen opsluiten doe ik niet. Ze vinden het al niets dat ik ze "opsluit" in de woonkamer als ik naar bed ga...anders gaan ze aan de slaapkamerdeur krabben. Dus dan zijn ze al gestrest omdat ik ze opsluit EN vuurwerk er ook nog eens bij. Dubbele stress. Dat doe ik ze niet aan.

Antwoorden (2)

Ja, wel de ruimte verwarmen hoor en vergeet niet om de radio aan te zetten met rustige muziek zodat ze de herrie buiten minder horen

Toegevoegd na 2 uur:
Ik vergat nog de kattenbak natuurlijk! en ook water en wat brokjes, al zullen ze weinig trek hebben als ze bang zijn voor het vuurwerk.
Als je ze boven in de slaapkamer opsluit kunnen ze in je bed, anders wel de mand of een paar oude dekens of plaids neerleggen. Daarin kunnen zij zich verstoppen voor een veiliger gevoel. ;)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aan de radio had ik niet gedacht
svetivlas
6 jaar geleden
@jodokus52. Ga je, nadat je mijn antwoord gelezen hebt, dit bij jouw antwoord toevoegen? Fraai hoor!
Om voor een aantal uurtjes de kamer warm te gaan stoken voor katten is nergens voor nodig. Wat ik wel belangrijk vind, als het om de vuurwerk knallen gaat, is dat ze op die kamer dingetjes hebben om in en/of onder te kruipen. Als er genoeg dingen zijn waar ze zich kunnen verstoppen voelen ze zich een stuk veiliger en zullen in hun schuilplaats het einde van het geknal afwachten. En als het afgelopen is laat ze dan gewoon met rust en dwing ze niet naar beneden te gaan of uit hun schuilplaats te komen. Als ze daar aan toe zijn, komen ze vanzelf wel.
Wat drinken op de kamer waar ze zijn kan geen kwaad, maar laat ze dan geruime tijd voor het geknal begint de kamer en de plaatsen met drinken verkennen.
Beneden bij je houden is ook een optie, maar dan liefst als er geen bezoek is.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
en vergeet vooral de kattenbak niet!