Is een hamster ook storend in de woonkamer of echt alleen in je slaapkamer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Rugtas24
6 jaar geleden
Het enige dat lawaai maakt is een rad. Maak er zelf een die geen lawaai maakt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn verschillende stille hamster-molens te koop. Verder is een hamster niet storend.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had vroeger als kind altijd hamsters op mijn kamer. Je went aan de geluiden en dan word je niet wakker. Maak idd een stil loop-rad. In je slaapkamer is voor de hamster zelf beter. Om de reden die Jodokus zegt in het antwoord. Overdag is rust het beste voor de hamster en de woonkamer is dan te druk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een huisdier is NOOIT storend, als je er ECHT ALLES voor over hebt!
Zo niet.... neem dan geen huisdier.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat klopt Jaap62, behalve als je iedere nacht in je slaap gestoord wordt door geluiden die normaal zijn voor het huisdier, een nachtdier. Dat gaat niet samen, dat is slopend op den duur.

Antwoorden (1)

Voor de meeste mensen is het heel storend om de hamster in een kooi in de slaapkamer te hebben.

Een hamster is een nachtdier. Daar gaat het om, maar er zijn twee kanten aan dit probleem.
Wij slapen 's nachts en de hamster slaapt overdag.
Zet je de hamster in de slaapkamer, wordt je wakker van het lopen in het rad.
Zet je de hamster in de woonkamer, wordt de hamster wakker van de geluiden van de mensen, als dit harder dan normaal is.
Harde muziek, knallende deuren, spelende kinderen of kinderen die altijd even willen kijken, terwijl de hamster dus slaapt en met rust gelaten moet worden.

Dus, bij je in de slaapkamer is geen goed idee en in de woonkamer is het afhankelijk of je een plekje hebt waar het rustiger is.

Succes!