Huiskat spoorloos, wie heeft er tips?

Dierenambulance is op de hoogte, buren ook. Er staat een bericht op Facebook. Overal eten neer gezet, spullen met geurtjes van de huisgenoten katten.
Iemand nog meer tips?!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
crispy
6 jaar geleden
""
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
???
Rieneke1
6 jaar geleden
Amivedi, plaatselijk asiel, plaatselijke dierenartsen inseinen, en helaas ook de reinigingsdienst. Kattengrit buiten strooien. Rond ochtend en avondschemering steeds grotere circels rond je huis lopen. Als de kat gechipt is, even controleren of de registratie nog op orde is. Controleer via dierenbescherming en asiel of er plekken zijn in de omgeving waar zwerfkatten gevoerd worden en hou dat ik de gaten. Betreft het een raskat hou marktplaats dan in de peiling.

Het beste antwoord

Oh, wat vreselijk die onzekerheid!

Je hebt al veel gedaan, morgen/maandag kan je nog bij winkels in de buurt of wijkcentrum/scholen een folder brengen.
Kopieer een A4 met daarop een beschrijving: zwart-witte kater met witte poot vermist ...straat... en je telefoonnummer er bij met ook de vraag of ze allemaal willen uitkijken naar hem/haar. Vraag overal om dit op te mogen hangen.

Kopie bij alle buren in de brievenbus gooien en ook waarvan je denkt : dat kán niet... het kan, een kat kan veel meer dan je denkt.

Geef de moed niet op. Misschien is kat nieuw in de wijk? in dat geval kan het zijn dat hij de buurt aan het verkennen is. Geen raar idee, heel normaal zelfs.
Mogelijk ook is hij nog niet gesteriliseerd? dan is hij achter de meiden aan :)

Mogelijk zit hij opgesloten bij iemand in de schuur. Kan. Of is hij opgenomen bij iemand in huis 'omdat het zo koud is'. Kan. Dierenliefde reikt ver.

Nog een laatste tip. Je hebt overal eten neer gezet, maar beter is om morgenochtend vroeg, in het donker/ schemer, naar buiten te gaan en zachtjes roepend met een brokjesdoos te rammelen. Het werkt. Soms zitten katten aan de overkant van de straat onder een auto en weten ze niet waar ze zijn. Gebeurt ook.

Iemand vertelde me dat een bak met bekend grit/ kattensteentjes ook een goed idee is. Herkenbaar, daar gaat het om.

Succes en sterkte, Anke!

Toegevoegd na 4 minuten:
Amivedi! Natuurlijk ook nog bij Amivedi aanmelden en vervolgens kun je al zoeken in gevonden dieren.
https://www.amivedi.nl/dier-aanmelden/?status=vermist

Toegevoegd na 8 minuten:
Vergeet niet , mogelijk online , bij de wijkkrant een advertentie te plaatsen Huisdieren/Vermist. Vaak zijn deze kleine 2 of 3 regelige advertenties gratis in de papieren krant, Wel even checken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is een poes en gesteleriseerd. ze woont er al jaren. Gelukkig is het niet mijn eigen kat, ik zou geen oog meer dichtdoen.. maar ze is van iemand die me erg dierbaar is en die heeft dus nu slapeloze nachten.
ik kan helaas niet helpen zoeken maar wel zoveel mogelijk tips verzamelen.
TurfGraver
6 jaar geleden
En dus volgende keer niet los laten lopen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ze is ontsnapt!
TurfGraver
6 jaar geleden
Ah. Vervelend. :/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ze woont er al jaren." maar is ontsnapt en kent de omgeving dus niet.
Dan is het wel van belang om herkenbare geuren om het huis/tuin neer te leggen. Dan kan poes misschien gerust gesteld worden... zij is in de buurt! Belangrijk wel dat de eigenaar geregeld gaat kijken. Al is het geen weer om op een tuinstoel plaats te nemen met een beker koffie en een uurtje af te wachten. Als er sneeuw ligt is het een mooi hulpmiddel!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
namens de eigenares van poes wil ik iedereen hartelijk danken voor alle goeie tips en lieve reacties.
poes is helaas nog niet terug maar wel verschillende keren gesignaleerd.
ze leeft dus nog en maakt het blijkbaar goed. en ze is in de buurt.
nou maar hopen dat haar niks overkomt en ze weer veilig naar huis komt....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan, Anke!
Hoop dat poes genoeg avontuur beleeft voor de volgende xx jaren :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
we helpen je het hopen!
eerst maar hopen dat Hare Majesteit gezond terugkeert van haar reis.
kan het personeel weer met een gerust hart voor haar aan het werk :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
na precies 2 maanden en 2 dagen is poes terug! blijkbaar had ze er genoeg van,
ligt weer hoog op de krabpaal; alsof er niks is gebeurd!
dat zijn nou katten....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geweldig nieuws, Anke!!
Frappant dat een poes zo lang de hort op is gegaan.. verwacht je van een kater eigenlijk. Zo zie je maar, zeg nooit nooit, erg blij voor jullie!