Is m'n goudvis zwanger?zie foto

Ik heb pas sinds twee dagen vissen. Het viel me thuis pas op dat de buik van deze vis wat aan de dikke kant is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (5)

Als er ook andere goudvissen bij zitten en toevallig ook een mannetje is de kans heel groot dat ze zwanger is.. Hang een apart bakje in het aquarium en wacht af.. Want als ze gaat werpen heb je kans de andere vissen de guppies opeten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
crispy
11 jaar geleden
welke guppies?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goudvissen kweken niet spontaan in een dergelijk (plastic) bakje. het zijn dan welk karpertjes, maar geen levendbarende tandkarpertjes zoals guppen.
Zwanger, lol.
Een goudvis , is een vis en die plant zich voort door eieren te leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, ze stellen veel meer eisen aan het dan een plastic bakje water met een plantje wil vrouwtje kuit gaan schieten.

(het zijn geen guppen) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vis is een sluierstaart en die hebben altijd die vorm van hun lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, die goudvis is niet zwanger. Een vollere buik kan wel betekenen dat het dier paringsbereid is.

Maar hoe groot is het aquarium overigens? Aan de afgeronde hoekrand te zien is het een (te) klein aquarium!