Onze poes trekt zelf zijn haren uit en krijgt kale plekken.wat kan ik hier tegen doen..?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Reddie
6 jaar geleden
Als de sode.. naar de dierenarts.

Het beste antwoord

Probeer eens minimaal een half uur per dag met haar te spelen. In veel gevallen (niet altijd!) is dit verveling.

Als je binnen enkele dagen geen verbetering ziet dan zou ik naar de dierenarts gaan om het verder te laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er kunnen allerlei oorzaken zijn voor dit gedrag, waaronder pijn, parasieten, schimmel of andere huidproblemen. Sowieso moet de eerste gang dus naar de dierenarts zijn.

Als de kat grondig is onderzocht kan er een onderliggende psychische reden zijn voor dit gedrag, zoals stress of verveling. Om de oorzaak te achterhalen en het probleem aan te pakken kan de hulp van een ervaren gedragstherapeut zinvol zijn. Succes!
Rieneke1