Hoelang duurt het voor een vliegeneitje om een made te worden?

11 jaar geleden
7.6K
ronron1212
11 jaar geleden
Hoewel sommige vliegen levende larven baren, komen maden meestal uit een ei dat door de vlieg op het voedselsubstraat wordt gelegd. Ze zwemmen in hun eten en groeien dus snel. Na een vijftal vervellingen verpopt de made in de laatste larvehuid. Deze laatste larvehuid verhardt en krijgt een donkere kleur. De made is veranderd in een bruine, cilindervormige pop. Hierin ontwikkelt de volwassen vlieg zich. De vlieg kan op zijn vroegst 7 dagen nadat het eitje is gelegd uitkomen. Bronnen:
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Made_(larf)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt al wat prima Antw maar toch een aan vulling of een andere kijk ?!? Dat ligt aan de soort vlieg !? Ja zelfs zo dat aan de hand van welke vliegen (maden ) te vinden zijn op zeg een lijk , in de natuur en in welke staat de pop of made van welke vlieg gebruikt wordt in de USA om het forensisch onderzoek compleet te maken . Ja wat al gezegd de temperatuur is een enorme versneller . Er zijn te veel verschillende vliegen die zich niet in een regel laten vangen .

Antwoorden (2)

als het lekker warm weer is, dan kan dat binnen een dag gebeuren.
ik heb vaker katten van de straat gehaald, die vroeg in de ochtend gezond aan de wandel gingen, aangereden werden, en in de namiddag al maden in de wonden hadden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Dat kan al binnen enkele uren afhankelijk van de temperatuur.
Hier wat feiten over vliegen en maden:
http://www.vliegenaktie.nl/index.php?p_Id=39&name=Feiten%20over%20vliegen