Waar kan je correcte informatie vinden over de"perfecte" kortharige gezinshond ?

Google geeft veel informatie.
Maar het door en voor mensen ontbreekt.
Dat zou ons helpen met de keuze van het zoeken naar een 4 voeter.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
elke hond heeft een ander karakter, kijk gewoon naar iets wat bij jullie gezin past.
Vooral de opvoeding is belangrijk, dus je moet als baas aan de slag, op cursus is een goed idee.
tinus1969
6 jaar geleden
Die informatie op google is ook 'voor en door mensen' hoor. Wat verwacht je in dit verband eigenlijk precies?

Het beste antwoord

Geen enkele hond is perfect, dat komt omdat de eigenaar, de mens verre van perfect is.
1. de mens is de roedelleider. Dat weet de gemiddelde hondeneigenaar niet.
2. het is geen speeltje, kost heel veel tijd en aandacht, verdient een goed leven door een goede verzorging, liefde en te beginnen met leiding geven. Gehoorzaamheidscursus / puppycursus om te beginnen
3. ervan uit te gaan dat wat je wilt, waarschijnlijk onmogelijk is.

-Je kunt selecteren op uiterlijk + leeftijd en naar het asiel gaan.
-Op genen/gedrag/gezondheid en naar een erkende fokker gaan.
-Of de grootste fout die vaak gemaakt wordt: een zielig hondje van bv MP uitkiezen. Daarmee een broodfokker die niets goeds in de zin heeft behalve zijn eigen bankrekening rijker te maken en slachtoffer worden. Net als het zielige vaak zieke hondje dat je bij de fokker meteen in de armen gedrukt kreeg. Kassa, je bent verliefd :)

*Lid worden van een paar groepen / hondenfora op FB kan een begin zijn, dit zijn hondenliefhebbers die er geen geldelijk gewin bij hebben om je goede informatie te verstrekken. Zowel de dierenwinkel als de dierenarts kunnen informatie geven, maar zij kunnen er financieel belang bij hebben.
*Een lijst van kortharige honden aanleggen, zonder jachthonden.
Gezinshonden als de 'poodledoodle'(?) van de Obama's, ander haar ivm allergie. Hoe groot, herder of chihuahua? of een Duitse dog misschien, whippet? teckel? je kunt alle kanten op.
Tip: Kies niet een jachthond, is geweldig maar niet als deze niet onder appèl staat.

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
precies, vooral als baasje aan de slag met de opvoeding.