welke tuinplanten zijn giftig voor katten/honden ?

ik ben bezig mijn tuin opnieuw aan te leggen en wil straks mijn katten en honden erin laten vertoeven, maar ik weet niet welke planten er giftig voor ze zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Onderstaande link staan de meest voorkomende. Met Google vind je er bij meer. Als,je een mooie plant ziet typ dan bij Google de naam van die plant in en het woord "giftig" er achter. Kun je direct zien of ie in je tuin kan.

Bronnen:
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliotheek/...

er is 1 plant die er bij mij niet in komt, niet als snijbloem en niet als plant, en dat is de lelie. een enkel afgeknaagd blaadje kan al resulteren in acuut nierfalen. verder maak ik me er niet al te druk over, heb plenty giftig spul hier staan, zoals bijvoorbeeld vingerhoedskruid en zomerbollen. de katten talen er niet naar. bedenk dat vrij loslopende katten ook allerlei giftige planten tegenkomen, zonder er nadeel van te ondervinden.

Hoi al is deze plant niet giftig zou ik je toch ook op deze willen wijzen gezien mijn ervaring. PAMPAGRAS dat zijn die mooie hoge meestal witte pluimen Zoals de naam al zegt valt deze onder de gras soorten en is het gras ervan aantrekkelijk voor katten en honden Echter als je over het blad wrijft merk je dat deze aan voelen als scheermesjes Deze zijn alleen niet uit te braken Nadat ik 4x bij de DA heb gezeten om het onder narcose te laten verwijderen kwam ik er achter dat het van dit gras was Deze dus direct uit de tuin verwijderd en hiervoor niet meer naar de DA geweest

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100