Wat doe je als je heel graag een kat wil maar je partner niet?

Ik heb altijd al huisdieren gehad en nu ik samen woon met mijn vriend mis ik heel erg de gezelligheid die een dier met zich mee brengt. Ik kan me daarom niet voorstellen nooit meer een huisdier te hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (4)

gewoon eens rustig over praten en proberen je partner over te halen, maar wel op een normale en rustige manier als het echt niet gaat dan neem de beslissing van geen kat.
want het kan een hoop stress veroorzaken voor je partner als zij/hij er ECHT geen wilt !

hopelijk heb je hier iets mee verder succes zou ik zegge
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet eens op een rijtje waarom jij zo graag die kat wilt. Als dieren zoveel voor je betekenen zal je vriend toch met betere redenen moeten komen dan die hij nu geeft. Althans, zo denk ik erover.

Overhandig het lijstje zodat je het doordringt tot je vriend hoe hoog het je zit. Wellicht komt hij dan over de streep of komt hij met een andere oplossing. Misschien gaat hij wel akkoord met een ander huisdier. Samenwonen is samen beslissen maar ook elkaar tegemoetkomen. Geven en nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak samen een lijst met voor en nadelen. Kom je er dan nog niet uit vraag een van je vrienden die een kat hebben. Of je hem op proef zou mogen voor ong. een week of 2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die niet aan huisdieren gewend zijn, wijzen een huisdier bij voorbaat af. Als je er niet mee groot gebracht bent is de noodzaak van het hebben van een huisdier nihil. Onbekend maakt onbemind.

Ik heb de ervaring dat mensen, als ze eenmaal met een huisdier worden "opgezadeld" door een partner, plotseling gaan inzien, dat het wel degelijk een aanvulling in huis is. Dat het gezelligheid en warmte brengt.

Mijn echtgenoot heeft zich 26 huwelijksjaren verzet tegen een hond. Toen het dier er eindelijk kwam werden ze maatjes en nu zijn ze twee handen op één buik. Dat had dus ook veel eerder gekund. Voor mij verloren jaren.

Je moet wel, als je een dier neemt, alle zorgen daarvoor zelf dragen, zodat degeen die tegen is, niet de kattenbak hoeft schoon te maken of de borstelbeurten hoeft te verzorgen. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn. (Mijn man laat ook echt nooit de hond uit, dat is mijn taak/plezier.)
Ivana