Hoe kan je voorkomen dat de kat van de buren op de motorkap van de auto ligt?

Tegenwoordig zie ik steeds vaker de kat van de buren op onze auto, op de motorkap. Hier ben ik niet zo blij mee. Kan je hier iets tegen doen?

Toegevoegd na 51 seconden:
Hij ligt er vooral wanneer wij net thuis zijn omdat de motorkap dan lekker warm is

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
fremar
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/159896/houdt-kat-auto

Antwoorden (2)

Je zou water over je motorkap kunnen gieten en of proberen de kat mee nat te maken(katten houden niet van water).Je zou ook bv een koud plastiek zeil of doek over de warme motorkap kunnen leggen.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
veel katten houden niet van bubbeltjesplastic.
je zou het eens kunnen proberen....
water kun je proberen,maar mijn kat dronk uit de kraan, werd daar kletsnat van, maar vond dat geen probleem.
zijn de buren hiervan op de hoogte?
Niet, dat is een tegennatuurlijk iets. Een kat zoekt het warmste plekje in de zon of op een warme motorkap en eventueel in combinatie.

Wel kan je voorkomen dat er schade volgt: Jaag de kat niet op. Een niet opgejaagde kat ziet niet de noodzaak om nagels te gebruiken: geen schade dus.

Katten houden in principe niet van water, maar daarmee kom je er niet. Probleem is dat de boodschap niet overkomt, de kat begrijpt niet waarom hij met water belaagd/bejaagd wordt. Ik ken trouwens ook katten die het totaal niet uitmaakt, die in regenbuien buiten wandelen of zelfs zitten.

Wat je bereikt : de kat voelt zich opgejaagd en de boodschap komt niet over, hij weet niet waarom!