onze hond heeft een snee is dat erg?

onze hond gingen we zelf even knippen maat ze bewoog en we knipte in haar vel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

In principe kan dat niet zoveel kwaad. Let er wel even op dat het niet blijft bloeden en dat het niet gaat ontsteken.

Eventueel even schoonmaken met een watje in (afgekoelt) gekookt water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of dat erg is?
Is een overbodige vraag,zeker als je het zelf veroorzaakt hebt.
Een snee kan ontsteken en dan kan dit zeer erg en ook nog eens zeer duur worden dus JA !
Een snee is erg en moet ALTIJD GOED BEHANDELD WORDEN !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
"Moet altijd goed behandeld worden" is juist, maar dat wil niet zeggen dat je er altijd mee naar de DA moet. En dat zelf veroorzaken, maakt de snee niet erger of minder erg. Ik neem aan dat het niet met opzet gebeurde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Ivana,wie heeft het over opzet gehad?,Ik niet.
Wie heeft het over de DA gehad?,Ik niet.
Een ongeluk is ook een oorzaak.
En de wonden ontsmetten en met een verband proper houden zijn ook goede zorgen.