kan ik mijn hondje broomhexine geven tegen kennelhoest?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Recommended dose rate in dogs is 2 mg/kg given orally every 12 hours for 7 - 10 days. http://www.vetbook.org/wiki/dog/index.php?title=Bromhexine_hydrochloride

Antwoorden (1)

Dat kan. Broomhexine helpt overigens niet tegen de kennelhoest zelf, maar kan wel verlichting van de klachten bieden en hoestbuien voorkomen. Let op dat je wel een middel gebruikt dat ook voor honden is bedoeld. Probeer ook contact met andere honden te vermijden, want het is zeer besmettlijk.

De belangrijkste remedie is 7 dagen rust met weinig beweging en inspanning, ook om hoestbuien te voorkomen en genezing door het lichaam zelf mogelijk te maken. De meeste honden herstellen in een week of twee zonder ingrijpen van een dierenarts. Als de klachten langer aanhouden of de hond is echt ziek met koorts, raadpleeg dan een dierenarts.