is het normaal dat de eerste dag dat je kat bevalt al vaak weg gaat bij haar kittens?

mijn kat is vandaag bevallen en gaat al vaak van de kittens weg. Dit is haar eerste keer dat ze bevalt maar is dat wel normaal. zelfs als we haar er terug bijzetten gaat ze na een tijdje weer weg. is dat wel goed??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Hoe oud is de poes?
Weeg de kittens iig regelmatig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is heel normaal ik heb al zo vaak kittens gehad en ze zijn altijd gezond en sterke katjes geweest een kat weet wat ze doet
Groetjes x
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En mijn kat deed het zelfde in het begin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mijn kat is nu ongeveer 1 jaar en een maand . maar mijn broer zegt dat het niet slim is om ze in de eerste dagen al aan te raken . omdat de mamapoes dan de geur niet meer vertrouwd. en reactiemeisjr ok . ik ben al wat meer gerustgesteld dankje voor de geruststelling

Antwoorden (1)

Jawel hoor. Ze houdt het nestje heus wel in de gaten van een afstand. Soms gaan ze erbij liggen slapen en ze komt in elk geval steeds terug om ze te voeden, maar ze blijft er niet de hele dag bij. Zorg er daarom voor dat de kittens warm en tochtvrij liggen. Leg er een kruik bij (omwikkeld door een handdoek) en zorg ervoor dat ze er vandaan kunnen kruipen als het ze juist te warm wordt. Weeg ze elke dag, zodat je kan zien of ze goed groeien.