Kan ik mijn pup brintapap geven?

Ze is wat magertjes en klein beetje diaree ze is 9 weken.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ga met je pup naar de dierenarts om te kijken waarom ze diarree heeft.
Ivana
6 jaar geleden
Beetje ontlasting meenemen en laten onderzoeken op wormen. Van de dierenarts krijg je verder advies.
Rieneke1
6 jaar geleden
Zeker geen melk geven. Idd naar de dierenarts met zo'n jonkie.
Inekez1
6 jaar geleden
Diarree kan levensgevaarlijk zijn bij jonge pups. Inderdaad naar de dierenarts. Toen mijn puppie diarree had als pupje kreeg ze ter plekke een spuitje (weet niet meer met wat) en moest ik thuis nog een aantal dagen een soort papje geven, dat kon ik wel aanlengen met brinta, maar dan brinta met water en zeker niet met melk. Overigens is het voor jonge puppies vrij normaal dat ze er wat iel en magertjes uitzien. Alle energie die ze binnen krijgen gaat naar de groei in lengte en hoogte (de energie die overblijft na het spelen en leren). De groei in de breedte blijft daarbij achter, dat trekt vanzelf bij als de hond zijn maximale lengte en hoogte heeft bereikt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb een paar tabletjes gekregen en die moet ze 2x een half innememen. Voor de rest was alles perfect. Ik mag brintapap geven ma wel met water dat wist ik. Dank jullie vd reacties! Grts marlou
Rieneke1
6 jaar geleden
Dank voor de update, en fijn dat alles in orde is!

Het beste antwoord

@ Jawel, brinta aangemaakt met gekookt water, mag!

@ Een normale diarree zou binnen één of twee dagen over moeten zijn. Zolang je puppy niet lusteloos is hoef je je geen zorgen te maken, maar als de diarree langer dan twee dagen aanhoudt is het toch verstandig om de dierenarts te raadplegen,

@ Ook al heeft de pup pas één dag diarree, dan moet je nog direct de dierenarts inschakelen als hij daarnaast ook lusteloos is!
--------------------------------------------------------------------------------------

Eerst een medische mogelijkheid uitsluiten ingeval van diarree. Altijd moet dit je eerste gedachte zijn, daarna kan je kijken naar andere mogelijkheden.

---Een normale diarree moet binnen 1 of 2 dagen over zijn---

Reden dat je pups goed in de gaten moet houden zodra ze diarree hebben is omdat ze veel kleiner zijn . Zij drogen sneller uit dan een volwassen hond.

Heeft jouw puppy last van diarree dan kun je ze het beste ----blikvoeding----
geven, zodat ze meer vocht binnen krijgen. Daarnaast mag je ze ook vaker eten geven.

Als Pup nog maar net bij je in huis is 9 weken oud, kan het aan van alles liggen. Nieuw huis, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuw voedsel!? alles nieuw en ook nog in de eerste plaats iets medisch.
Het is altijd zaak dit dit als eerste aan te pakken. want is Pup magertjes met diarree en is hij ook nog lusteloos, dan heeft hij uitdrogingsverschijnselen.
Dit kan je niet verhelpen met pap. Pup moet onmiddellijk vocht toegediend krijgen

"Ook al heeft de Pup pas één dag diarree, dan moet je nog direct de dierenarts inschakelen als hij daarnaast ook lusteloos is, zegt dierenarts Wijnand de Groot."

"ik geef juist Brinta als ze aan de dunne zijn, niet met melk maar met gekookt water en klein beetje brokken erdoor, binnen een dag van de shit af "
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?f=14&t=73371
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Granen zijn niet gezond voor honden.