Waar kun je een witte melkgeit vrouwelijk kopen?

We zijn op zoek naar een melkgeit, maar kunnen er geen vinden op bijv. Marktplaats. Waar kun je ze wel kopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.2K
Amadea
6 jaar geleden
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet dat mannelijke melkgeiten zouden kunnen bestaan...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb zelf 2 witte (melk)geiten. Deze geiten zijn rustiger dan dwerggeiten (die ik ook heb gehad), lief en sociaal, en ze houden het gras kort. Je realiseert je dat een geit een groepsdier is hè? Dus moet je er in ieder geval 2 nemen. Mijn geiten spelen heel veel met elkaar. Heb je ook voldoende ruimte om te kunnen grazen? Weliswaar mag een geit geen volle wei hebben, maar juist een karige wei, net als een paard, maar omdat dit geitenras aardig groot wordt, is de omgeving gauw te klein. Ik ben 164 cm, maar als ze op de achterpoten staan, komen ze iets boven mij uit. Ook moeten ze een oormerk, alhoewel mijn geiten die niet hebben, daar ben ik principieel op tegen. Als ik die plakkaten bij mijn hond er in zou doen, dan noemt men mij een dierenbeul. Mijn geiten zijn dan ook niet voor de slacht of export.
Is het de bedoeling dat je ze gaat melken? Want dan zul je er eerst een bok bij moeten laten. Ook een geit zal eerst moeten lammeren, eer ze melk geeft. @Amadea: Legt een haan een ei of ligt een haan een ei? ;-))

Antwoorden (3)

In Nijkerk zijn 9 (melk)geiten fokkerijen. Googel ze maar en kies.
6 jaar geleden
Er is een advertentiesite, speciaal voor boeren.
Daar staan ook melkgeiten te koop.
http://www.boerboer.nl/
6 jaar geleden
Bij Melkgeitenbedrijf Veelers (te Hengevelde, bij Hengelo) lopen in de stallen voornamelijk witte melkgeiten van het bekende ras Saanen (hoge melkproduktie). In de fokkere worden i.v.m. bv hogere eiweitgehaltes soms ook andere rassen gebruikt, vandaar dat er ook gekleurde geiten rondlopen.
http://www.melkgeitenbedrijfveelers.nl/de-melkgeit

-De Nederlandse witte geit is een Nederlands geitenras, dat- ontstaan is door kruising van de landgeit en de saanengeit.
-De Nederlandse witte geit is het meest voorkomende geitenras in Nederland.
http://www.geitenfokassendelft.nl/Bestanden/Geschiedenis/De%20geit.htm#Wittegeit