Ons konijn is over leden en we willen graag een nieuwe maar wat moeten we met het hok doen?

Kunnen we het verven? Hij heeft er wel aan geknaagt

Toegevoegd na 1 uur:
Hij was net twee

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom zou je iets met het hok willen doen? Je kunt je nieuwe konijn er gewoon in zetten, tenzij je zeker weet dat je konijn aan een of ander virus of bacterie overleden is die mogelijk nog in het hok zit.
Ivana
6 jaar geleden
Gewoon goed uitsoppen, eventueel met een ontsmettingsmiddel. Niet verven, want als hij er aan knaagt kan dat een nieuw dood konijn opleveren.

Antwoorden (1)

Er is speciale beits waarmee je konijnenhokken opnieuw kan verven. Weet je waar je konijntje aan is overleden? En ik zou hem grondig maken om eventuele ziektes eruit te halen.

Overigens zijn konijnen groepsdieren. Neem er daarom altijd 2. De asiels zitten vol. De meeste dierenwinkels verkopen afgekeurde konijnen, dit kan ook een doodsoorzaak zijn op zo'n jonge leeftijd. Bij een fokker of een asiel kunnen ze je goed informeren.