Hoe dien ik medicijnen toe aan een half wilde kat die ze echt niet wil ?

kom ajb niet met pillen die ze lekker vinden en pillenschieter want die werken dus gewoon niet .
ik begin aardig hopeloos te worden .
is injecteren een optie

Weet jij het antwoord?

/2500

Als een kat ze echt niet wil , kan je het oplossen met een stukje worst. Vaak lukt dat wel. Neem een klein stukje en laat het vanaf je vinger ruiken, als dat niet lukt, laat het vlakbij de kat vallen. Wel even wachten tot er rust in de tent is en als katje het voorzichtig opeet, geef je nog een klein stukje. Daarna kan je hele kleine balletjes maken en in een van die stop je het pilletje, maar niet te lang wachten anders wil katje niet meer, heeft ze al genoeg gehad. Succes @ipzy!! .

Met z'n 2en pootjes vast houden, dan met een vinger tablet achter in keel duwen, zo gebeurd

Je kan hem misschien heel strak in een handoek wikkelen ?

Ik ga in de kleermakerszit zitten, zet de kat met haar achterwerk tegen mijn kruis zodat ze niet achteruit kan. Dan druk ik het tabletje aan de zijkant van de bek tussen de tanden door. De kat gaat meteen proberen om door het rollen met de tong het pilletje weer door de zijkant er uit te werken maar dat voorkom ik door mijn vingers rond die plaats te houden waardoor het er niet uit kan. Tegelijk trek ik het hoofd naar achter en ga met mijn andere hand met mijn vinger over haar keel/slokdarm. Deze poging lukt meestal de eerste keer.

Je kunt bij de dierenarts speciale "worstjes" kopen. Is een kneedbaar lekkernij waar je de pil in kunt verstoppen. Vinden ze heerlijk en geen drama met poten vasthouden en bekje open dwingen. Blije kat, blije baas

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100