Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een guppy baby 3 weken oud en hij heeft zijn rug in een v vorm komt dat nog goed?

ik wil niet dat de guppy pijn heeft en als het niet meer goed komt lijkt het mij het beste om hem dood te maken maar nu vraag ik me af of het nog goed komt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
help me pls

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, de rug in v-vorm gaat zo blijven, is definitief, deze misvorming is een gevolg van inteelt.
Maar daarom hoef je het visje nog niet dood te maken, als het goed eet en normaal rondzwemt, niet op de bodem gaat zitten of met buik naar boven drijft, is het vrijwel zeker dat het niet pijn lijdt of ziek is....het heeft alleen een misvorming.
(Lees meer...)
Z512099
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt maar hij gaat wel vaak naar de grondt en zwemt met zijn kop naar boven maar voor de rest niks zou dat erg zijn?
en zou er kans zijn als de guppy baby's krijgt dat die dan wel ziek worden aan gezien de moeder dat ook heeft?
Z512099
6 jaar geleden
Het zwemgedrag met misvormde rug zal wel enigszins anders zijn dan bij normaal gebouwde vissen, maar als het levendig is en eetlust heeft (anders kon het geen 3 weken worden) zou ik het zeker niet dood doen.
De guppy mag wel nooit jongen krijgen, want het is een erfelijk degeneratie-verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
erg bedankt dan heb ik nog 1 klein vraagje [sorry] hoe zorg ik dat hij geen baby's krijgt ik heb al mijn guppy's in 1 aquarium en ik wil hem er eigenlijk niet uit halen dan is hij alleen plus als ik hem er uit haal om dan nog een aquarium te kopen met zuurstofplantjes en alles erop en er aan dat wil ik toch liever niet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik neem aan dat dat niet kan als je een guppy met heel veel andere guppy's hebt planten ze zich nou eenmaal voort maar is dat dan erg ? of hebben ze dan pijn of er last van ?
Z512099
6 jaar geleden
De guppy kan wel jongen krijgen en heeft daar geen pijn of last van, maar de jongen erven de slechte genen en zullen zwak zijn, kleiner blijven, kleuren minder, ook met groeistoornissen zoals een kromme rug of misvormde staart, in het gezelschapsaquarium zullen de meeste niet overleven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding