Een piep, piepklein stukje zal niet direct tot problemen leiden. Hamsters zijn kleine beestjes, vergelijk het stukje wat je geeft dus met de grootte van het diertje. Geef je een stukje brood wat voor ons een hap zou zijn, is dat al veel teveel. Zacht brood gaat teveel klonteren in het maag-darmstelsel. De hamster kan dit niet goed verteren. Het zal vocht onttrekken uit het lichaam en obstipatie veroorzaken. Problemen met het maagdarmstelsel leiden al snel tot de dood bij hamsters.
Daarom kan je het brood beter hard laten worden zoals Rieneke zegt of toast, cracker of biscuit geven. Maar eigenlijk kan je het beter niet doen of zeker niet te vaak. Er zitten ook teveel zouten en suikers in. Wil je je hamsters verwennen, geef dan een stukje groente of fruit, een meelworm, een kattenbrokje of speciale hamstersnacks uit de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jawel, maar in de vorm van toast, of gewoon hard geworden brood.
geef dit als extraatje, niet als hoofdvoer.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed voor de tandjes, maar idd wel als aanvulling af en toe.
ja dat mag, maar het is niet verstandig.

brood kan verstoppingen veroorzaken waaraan een hamster kan overlijden. een stukje cracker is een betere oplossing.

vers wit brood geeft de meeste kans op verstopping
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hooguit een beschuit verkruimelen en daar een klein beetje van laten eten. Te veel en te vochtig is funest.