Mijn poes loopt angstig en paniekerig wat te doen?

Mijn poes is sinds een paar uur angstig en paniekerig rond aan het lopen, dit deed zij normaal nooit, na even een dutje te hebben gedaan was ze wakker, ik heb haar op de bank gelegd en ook daar viel ze in slaap, sinds ze daar van wakker is geworden loopt ze maar angstig rond te kijken en doet af en toe een beetje paniekerig wat kan ik doen om haar gerust te stellen en rustig te krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Katten kun je slecht geruststellen. Dat doen ze vaak zelf middels spinnen en trappelen e.d., maar als dat mechanisme niet werkt is erniet zo heel veel dat je kunt doen. Misschien heeft je poes een nachtmerrie gehad?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hoi, bedankt ja een nachtmerrie zou kunnen, maar erg bedankt voor het antwoord, ze is nu al wat rustiger dan net, echt top!

Antwoorden (2)

Als je kat angstig en paniekerig is, kan dat goed een eenmalig iets zijn wat jij niet hebt opgemerkt. De zintuigen van een kat zijn uitstekend ontwikkeld, dus het kan een sirene in de verte zijn geweest, of iets simpels als het gebruik van een spuitbus of een vreemd luchtje in huis.
Gebeurt het vaker dan is het zaak de oorzaak te achterhalen, en zo mogelijk weg te nemen. Zo raken veel katten geagiteerd door het zien van vreemde katten buiten: het helpt dan om de ramen met raamfolie af te plakken.
Rieneke1
6 jaar geleden
Als het om een poes gaat, een wijfje dus, en ze zou nog tamelijk jong zijn en ze doet dit voor het eerst dan zouden dit symptomen kunnen zijn die jij nog niet bij haar gezien hebt omdat dit voor het eerst gebeurd.
Als het bvb zo is dat ze rare bewegingen maakt en de staart trilt en ze regelmatig door de voorpootjes zakt en tegelijk op de achterpoten hoog blijft staan en daarbij rare geluiden maakt?, dan is ze gewoon krols.
En ja, mensen die dit voor het eerst zien schrikken dan nog al eens want zij denken dat hun poes ziek is of iets aan de hand heeft of paniekerig gedrag vertoond.
Echter is er niks aan de hand, enkel de meest natuurlijke dingen voor een poes.

Ik zal je een link geven, kun je eens vergelijken.