Mijn kat heeft een teek, mijn vriend heeft hem eruit getrokken maar ik denk dat de kop is blijven zitten, wat nu?

De teek liep wel vrolijk rond nadat we heb eruit hebben getrokken dus hij leefde wel. Is het dan zo dat de kop is blijven zitten of hoeft dat niet? Bij de huid van de kat zit een soort wondje op die plek en het voelt hard.

Ik lees namelijk op internet dat je hem er nooit met je hand af mag trekken maar met een speciale tekentang. Dat wisten we vooraf niet.

Moet ik ermee naar de dierenarts?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, ik zou z.s.m. gaan, want dit is erg gevaarlijk. De kat kan er zelfs aan doodgaan.

De plek waar je de teek uit trekt is vaak nog iets hard, omdat het een wondje is met een bacterie. Daar reageren de bloedcellen op en dat vormt een verhard laagje. Als de teek nog rond liep kan het gewoon zijn dat Zijn kopje er ook uit is. Je moet het goed schoon houden en regelmatig kijken naar de plek. Als het rood wordt van ontsteking moet je naar de dierenarts. Verder zijn niet alle teken besmet met de ziekte, wel steeds meer. Met de hand eruit halen kan wel, maar brengt een groot risico met zich mee. Dus even kijken of er geen kringen of vlekken te zien zijn.

Als de kop is blijven steken krijg je gewoon een bobeltje op de plaats waar de teek zat de rek maakt dan zelf terug een lijfje Toegevoegd na 37 seconden: Rek = teek

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100