Hoe behandel je een betonnen vloer wat aangetast is door kattenpis?

Wij hebben een ontzettende lieve kater, maar wij worden er soms een beetje gek van. Hij ziet onze voordeur/mat als een 2e kattenbak en doet daar graag zijn behoeften. Bij dit stuk van de deur ligt geen laminaat en het cement is aangetast door de plasjes en vele schoonmaak pogingen. Graag zou ik dit willen behandelen met iets waardoor de geur niet meer te ruiken is en er geen plas meer in het cement kan intrekken. Tips??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.1K
Rieneke1
6 jaar geleden
Naar de dierenarts, liefst met een verse plas.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hebben wij al gedaan en hij is kern gezond. Hij heeft ook al 2 kattenbakken die regelmatig geleegd worden, dus daar kan het niet aan liggen.
Rieneke1
6 jaar geleden
Schoonmaken kan met urine-off (dierenspeciaalzaak), of met Alle nare geurtjes weg van HG (supermarkt. Niet te verwarren met alle nare luchtjes weg. Dit verhindert niet het intrekken als het weer gebeurt, maar neemt wel de geur weg, ook voor de neus van de kat. Kan het zijn dat er door andere katten tegen de buitenkant wordt gesproeid?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord op de laatste vraag van Rieneke. Je kunt eens een UV-lamp kopen (te koop bij veel dierspeciaalzaken, ook online bij onder meer zooplus.nl of medpets.nl) om dat goed te kunnen bekijken. Met een plaskater is dat in mijn ervaring zeer de moeite waard, omdat je ook oude plasjes kunt opsporen en schoonmaken. (Maar bereid je voor: mogelijk zie je dingen die je niet wilde weten!) Je kunt dan zien of er misschien buurtkatten zijn die aan de buitenkant tegen de deur sproeien, wat zou verklaren waarom kat juist hier sproeit. Het enige wat dan helpt is vaak de tuin afzetten of op zijn minst minder aantrekkelijk maken voor andere katten. Is het vooral plassen en minder sproeien, dan kan het nog wel eens helpen om een kattenbak neer te zetten op de plek waar een kat veel plast, en die langzaamaan te verplaatsen tot de bak op de plek staat waar jij hem graag wilt hebben. Is wel geduld voor nodig, want de kans is groot dat de bak een tijdje in het looppad staat. En mocht die deur bijna niet gebruikt worden, dan kun je ook nog overwegen om daar gewoon permanent een bak neer te zetten. Een kleine bak (ik heb wel eens afwasteiltjes gebruikt van een paar euro per stuk) is voldoende als er verder in huis ook één of twee grote bakken zijn, mits je hem goed schoonhoudt uiteraard (dat moet natuurlijk sowieso, maar bij een kleine bak moet je er nog wat meer bovenop zitten - in figuurlijke zin dan).
dudemeister
6 jaar geleden
USA baking powder doet ook wonderen tegen de geur

Antwoorden (1)

Je kan de betonnen vloer repareren indien nodig.

Daarna behandelen met "HMK S234 Vlek-Stop" dit maakt je beton ondoordringbaar voor vuil en vocht.

Is geweldig spul, heb dit ook gebruikt voor mijn betonnen keuken en ga dit ook gebruiken voor een nog te maken buitenkeuken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Wijnstein, Hartelijk dank voor je reactie! Hoe kan ik de vloer repareren voordat ik deze behandel met HMK S234 Vlek-Stop? Een dun laagje cement er eerst overheen doen? Of is er een makkelijkere alternatief?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hoe erg is het beschadigd? Kun je eens iets van een foto posten?