Wat vinden konijnen super lekker zodat als je het in je hand hebt echt je hand gaan volgen ? wat gezond is en veel mag eten.

ik wil hem trainen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (6)

Een wortel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witloof, sla, wortel, het loof van een paardenbloem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, groenten zijn meestal waterhoudend.
dat zul je even uit moeten proberen, het een konijn is het andere niet.
Ik heb katten (gehad ook) de ene kan je overal blij mee mee maken, die lust alles behalve droogvoer dat lust hij maar van 1 merk). De ander hoefde je zelfs geen verse vis te geven, die wilde alleen blikvoer. Zo zal het met konijnen ook wel zijn.
12 jaar geleden
Ons konijn is gek op duizendblad, bramenblaadjes, wilgenblad en wilgentakken, paardenbloemen (de bloemen nog meer dan de blaadjes), allerlei groente, maar niet zo op fruit. Wortel lust ze ook wel graag, maar is niet favoriet. Basilicum is ze ook erg gek op.
Het zal wel per konijn verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het konijn in de natuur ook veel verschillende plantaardige producten eet, kun je jouw konijn ook een divers scala aan groenten voorschotelen.

Een aantal voorbeelden van geschikte groenten voor konijnen zijn:
wortelen
andijvie
witlof
broccoli

Ook zou je het konijn kruiden en planten uit de natuur kunnen voeren die je zelf kunt verzamelen zoals:
grassen
paardebloembladeren
weegbree

Het is wel belangrijk om het konijn altijd langzaam te laten wennen aan nieuw voer, anders kan hij diarree krijgen. Geef het konijn iedere dag een beetje meer en houd daarbij goed de keutels in de gaten. Voor alle groenten, kruiden en planten geldt wel dat het gewassen moet worden. Ook fruit is een lekkernij voor je konijn. Denk dan bijvoorbeeld aan een stukje appel, peer of banaan. Hiervoor geldt ook weer dat het konijn eraan moet wennen. Af en toe een klein stukje oud hard brood is ook iets waar het konijn van smult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een link naar dingen die je konijn mag hebben. http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/79032-wat-mogen-konijnen-eten-en-wat-niet.html Wortel mag bijvoorbeeld maar niet te veel omdat er veel suikers in zitten en dat je konijn dit maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige dingen zijn tussen deze 2 artiekelen tegenstrijdig. http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html
bv brood, spruitjes
De lijst hier is wel véél uitgebreider. Een leuke snack-tip voor elke konijnenliefhebber. Om je dag van je konijn(en) wat interesanter te maken, neem een WC of keukenrolletje en stop er iets in dat ze héél graag lusten!
Leg het dan ergens waar ze het kunnen 'ontdekken'. Waarmee ik wil zeggen, je moet het niet pal voor ze gaan leggen of ze er naar toe lokken. Het vinden/ontdekken op zich zorcht voor vreugde bij het konijntje.