Waar zijn sinds vandaag de vele merels die in de omtrek zaten gebleven?

Rondom mijn huis zaten verschillende merels, vele met jongen. Sinds vandaag zie ik er geen een meer.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zaten die nesten dan ook bij jou in de buurt. Zolang de jongen in het nest zitten en gevoerd worden, zie je de ouders dus heel vaak. Als de jongen uitvliegen, is er voor de ouders ook geen reden meer om in de buurt te blijven, en zie je hen dus ook minder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
+ En met dit weer zitten die vogels ergens waar het koel en vochtig is, want daar zijn ook de insecten die ze eten. Nestje in mijn schuur is ook uitgevlogen. Overdag geen merel meer te zien, 's avonds komt de familie merel terug en zitten ze met z'n 6-en op dat veel te kleine nestje te wachten tot het weer ochtend wordt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is nogal wiedus