Waarom loopt mijn hond opeens mank en wat kan ik er aan doen?

Hoi allemaal,

Ik was met mijn hond aan het wandelen en opeens hoorde ik hem een keer hard piepen (of gillen ofzoiets)
Toen begon hij mank te lopen en zijn we maar naar huis gegaan.

Thuis blijft hij het nogsteeds mank lopen en ik hoorde weer een soort van gil van de pijn toen ik achter de computer zat en hij was in de gang.

Wat zou er met hem aan de hand kunnen zijn en hoe zou ik dat dan kunnen oplossen??

Bedankt!

Toegevoegd na 4 minuten:
het is een chihuahua en als ik hem op wil tillen gaat hij al piepen van de pijn! help dus aub!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou je doen als je zelf heftig pijn had en mank liep?

Antwoorden (7)

Daar is maar een manier voor, en dat is als de wiedeweer naar de dierenarts!! Niet eens wachten tot morgen. Er heeft vast een dierenarts weekend dienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even langs de dierenarts gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit vast een splinter in z'n poot. Heb je al tussen z'n tenen gekeken?

Toegevoegd na 23 seconden:
Likt hij zijn tenen ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hij likt zijn tenen niet maar als ik hem al wil oppakken gaat hij al piepen van de pijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een doorn zijn van een struik.Toch even goed kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of gestoken door een insect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingeest1999: dan moet je het aan een professional overlaten, HUP naar de dierenarts.
Onze hond had iets dergelijks.
Wij naar de dierenarts.
Zijn diagnose was artritus. Hij zou hiervoor de rest van zijn leven pillen moeten slikken.
Hebben we maar niet gedaan.
De dag erop liep hij weer gewoon.
Hij krijgt het nog af en toe als hij erg enthousiast en ver blijft hollen (jachthond). Komt dan de auto niet meer in en piept. Na een paar uur of de volgende dag is het weer over. Wij verwachten dat het overbelaste spieren zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is lastig om op afstand een diagnose te stellen, maar een steek van een instect is mogelijk of misschien is hij in een stuk glas of iets ander scherps gestapt.

Heb je z'n pootje heel goed nagekeken, dan kan het een afgescheurd kruisbandje zijn. Bij het lopen staat de poot dan iets naar binnen. Dat moet geopereerd worden en gaat ongeveer 1250 euro kosten (helaas spreek ik uit ervaring, bij mijn hond is dat 2 x gebeurd)

Kom je er zelf niet uit, ga dan even langs een goede dierenarts. En mocht een operatie nodig zijn, dan kan ik de dierenkliniek in Almkerk van harte aanbevelen. Kost wat, maar dan kijkt er wel een orthopedisch chirurg naar, gespecialiseerd in gewrichten dus.
12 jaar geleden
Misschien gestoken. Kan ook. Mijn hond had dat ook en probeerde de hele tijd met drie poten te lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook gehad met mijn hondje, ben toen naar de dierenarts geweest maar deze kon niets vinden, volgens haar was t in zijn rug geschoten, zoals dat bij ons ook wel eens gebeurt.

Ik zou het een dagje aankijken en dan naar de dierenarts gaan als hij nog steeds pijn heeft.
Je moet hem iig nooit zelf pijnstillers gaan geven, daarvoor altijd naar de dierenarts gaan.