Hoe maak ik mijn kitten rustiger?

Ik heb een kitten van 13 weken maar ze is verschristelijk druk en valt ze alles en iedereen aan en klimt ze in de gordijnen tot aan het plafond omhoog. Ook valt ze iedereen aan die maar naar haar kijkt. Wat kan ik hier aan doen we spelen al meerdere malen per dag met haar soms wel een paar uur lang maar ze lijkt maar niet moe te worden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
6 jaar geleden
Ik doe nu een gok, maar je hebt haar als enig kitten met 7 of 8 weken in huis gehaald? En haar zo veel te vroeg uit het nest gehaald om behoorlijk opgevoed te worden door moeder en nestgenootjes? Als je een kitten met een week of 15 in huis haalt heb je het diertje de kans gegeven zich goed te ontwikkelen wat betreft relaties tot mensen en andere dieren. Vroeg uit het nest gerukte kittens is vragen om gedragsproblemen, nu of later. Maar wellicht heb je haar net 2 dagen in huis? Graag meer info. Overweeg sowieso een van haar nestgenootjes erbij te nemen, dat zou op vele vlakken beter zijn.
Ritsuka
6 jaar geleden
2 katten van dezelfde leeftijd is het beste, dan spelen ze met elkaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja ze is met 7 weken bij mij komen wonen maar niet uit omdat ik dat wilde maar omdat haar moeder haar had verstoten en haar kittens probeerde te vermoorden daarom heb ik haar zo vroeg opgehaald helaas mag ik van mijn ouders geen 2de kitten er bij dus dat is helaas geen optie
Rieneke1
6 jaar geleden
Je hebt dus een getraumatiseerd kleintje in huis, wat geen kans heeft gehad opgevoed te worden. Ik kan niet in de portemonnee van je ouders kijken, maar ik kan alleen met klem adviseren een leeftijdgenootje erbij te zetten. Ze kunnen dan hun energie kwijt bij elkaar, maar ook elkaar nog wat opvoeden, en daar ga je de verdere toekomst profijt van hebben. Wellicht durven je ouders het niet aan omdat dit kitten al een brok dynamiet is, maar het zal echt veel schelen, voor de kleine maar ook voor jullie. Wellicht kunnen je ouders hier es lezen en eventueel reageren?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb ook zo'n terrorist gehad (niet te vroeg uit het nest gehaald) en toen er een tweede bijkwam was het over. Nu 2 nieuwe kittens uit asiel gehaald en m'n gordijnen leven nog. Ze hebben echt heel veel aan elkaar.

Antwoorden (1)

waarschijnlijk komt dit gewoon doordat ze heel jong is, dan zijn ze namelijk altijd heel speels. als je er echt genoeg van hebt kan je doen wat de moeders in het wild ook doen. bij haar nekvel pakken en op de grond duwen. veel mensen vinden dat heel bruut, dus je kan ook een plantenspuit gebruiken of haar even opsluiten in een bench.